عزیمت ۱۱۰۰۰ زائر پیاده از سرخس به‌سوی امام مهربانی‌ها
عزیمت ۱۱۰۰۰ زائر پیاده از سرخس به‌سوی امام مهربانی‌ها
مسیر شیدایی لبیک‌گویان به کلمه «لا اله الا الله» در بین هلهله و استقبال ملائکه، امسال شاهد حرکت ۱۱ هزار نفری اهل مودت و معرفت، پیاده جامانده اربعین حسینی از شهرستان ولایتمدار سرخس، شمال شرقی‌ترین نقطه ایران اسلامی به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مشهد دل‌ها است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مصادف با عروج آسمانی بهانه خلقت هستی، امام رحمت و مهربانی پیامبر عظیم الشان اسلام و به عشق آن رسول همام و شهادت امام حسن مجتبی علیه‌السلام، مسیر شیدایی و دلدادگی لبیک‌گویان به کلمه «لا اله الا الله» در بین هلهله و استقبال ملائکه، امسال شاهد حرکت ۱۱ هزار نفری اهل مودت و معرفت، پیاده جامانده اربعین حسینی از شهرستان ولایتمدار سرخس، شمال شرقی‌ترین نقطه ایران اسلامی به سمت بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) مشهد دل‌ها است.

کاروانی که مرز و مذهب و سن و سال نمی‌شناسد؛ نگاه‌ها و قدم‌هایشان را دخیل بسته‌اند به ضریحش؛ از سنی و شیعه، زن و مرد و خردسال و سالمند فوج فوج و گروه‌گروه از روستاها و آبادی‌ها و از هر کوی و برزن در جمعیتی ۱۱ هزار نفری به سمت اقیانوس آرام و سعادت‌بخش زوار و عشاق بی‌شمار و بی‌قرار امام رضا علیه‌السلام برای همراهی و هم‌قدمی با حضرت زینب (س) و برای تسلی دل فرزند رسول خدا (ص) و تسلیت به آن حضرت در حرکت‌اند.

اعزام بیش از ۸۵۰۰ زائر پیاده رضوی از سرخس

دبیر ستاد زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: زائران پیاده رضوی شهرستان سرخس از یکم آبان ماه پیاده‌روی خود را به‌سوی حرم امام مهربانی‌ها آغاز کردند و تاکنون بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده به مشهد مقدس اعزام شدند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر بتوئی با اشاره به حضور زائران پیاده اهل سنت در این کاروان‌ها خاطرنشان کرد: همچون سال گذشته یک کاروان از برادران اهل سنت روستای چاله زرد سرخس در کنار برادران شیعه مسیر عاشقی را برای زیارت امام رئوف طی می‌کنند.

وی اضافه کرد: سال گذشته جمعیت این کاروان ۱۰۰ نفر بود که امسال ۸۰ نفر زائر پیاده دیگر به آن افزوده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس تصریح کرد: برای خدمت‌رسانی و پذیرایی از زائران پیاده آقا امام رضا علیه‌السلام، ۱۵ موکب در مسیر سرخس به مشهد برپا شده که ۶ موکب در حوزه شهرستان سرخس است.

حجت‌الاسلام بتوئی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی در مسیر کاروان‌های زائران پیاده افزود: امسال بیش از ۴۰ مبلغ، اعم از طلاب خواهر و برادر به همراه کاروان‌های زائران پیاده شهرستان برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعزام شدند.

اسکان بیش از ۵ هزار زائر پیاده رضوی در شهر مزداوند

دبیر ستاد فرعی زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس نیز در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به زائران پیاده شهرستان سرخس در بخش مرزداران اظهار کرد: در مدت سه روز گذشته بیش از ۵ هزار نفر زائر پیاده در قالب بالغ‌بر ۲۵ کاروان زیارتی در شهر مزداوند اسکان داده شدند.

محمد گل محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت تأمین مایحتاج موردنیاز زائران و با همکاری خیر مستقر در شهر مزداوند، نسبت به توزیع بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم در این مدت اقدام شده است.

۶ محل اسکان برای زائران پیاده فراهم شده است

شهردار شهر مزداوند شهرستان سرخس بیان داشت: در این ایام و با همکاری ارگان‌های مربوطه، ۶ محل اسکان شبانه و با امکانات اولیه و با ظرفیت حدود ۲ هزار نفر در یک شب در خدمت زائران پیاده دهه آخر صفر است.

دبیر ستاد فرعی زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس اضافه کرد: مسجد جامع صاحب‌الزمان (عج) شهر مزداوند محل استقرار خیر تأمین غذای گرم بوده که تا روز قبل از شهادت آقا امام رضا علیه‌السلام به زائران پیاده خدمت‌رسانی می‌کند.

گل محمدی تصریح کرد: همچنین با همکاری موسسه خدمات زائر رضوی، موکب شبانه‌روزی در محل مسجد بین‌راهی امام رضا علیه‌السلام شهر مزداوند به زائران خدمات ارائه می‌دهد.

خدمت‌رسانی به زائران پیاده تا روز شهادت امام رضا (ع)

وی عنوان کرد: با توجه به حجم تردد زائران پیاده علاوه بر عوامل امدادی اورژانس ۱۱۵، عوامل امداد و نجات شهرداری و هلال‌احمر نیز برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده در آماده‌باش کامل هستند.

دبیر ستاد فرعی زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس تصریح کرد: هم‌اکنون دستگاه‌های اجرایی، خدماتی، نظامی، انتظامی و امنیتی در شهر مزداوند حضور دارند و نسبت به خدمت‌رسانی به زائران پیاده تا روز شهادت آقا امام رضا علیه‌السلام اقدام می‌کنند.

حرکت کاروان‌های زائران پیاده آقا علی ابن موسی‌الرضا علیه‌السلام از شهرستان مرزی سرخس، شمال شرقی‌ترین نقطه ایران اسلامی از اول آبان ماه به سمت حرم مطهر آن حضرت آغاز شده و تا شب شهادت امام رئوف سیل مشتاقان و عاشقان به‌سوی حرمش طریق الی الله می‌کنند.

امسال پیش‌بینی شده بیش از ۱۱ هزار زائر پیاده اعم از شیعه و سنی از شهرستان سرخس به زیارت حرم امام مهربانی‌ها در دهه آخر صفر مشرف شوند.

همچنین طبق اعلام سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده رضوی تا روز گذشته چهارم آبان، بیش از ۵۷ هزار زائر پیاده در قالب ۵۹۴ کاروان وارد مشهد شدند.

هم‌اکنون زائران پیاده رضوی از طریق مسیرهای زمینی شش‌گانه منتهی به مشهد عازم این شهر هستند و ۳۲۰ ایستگاه صلواتی در این مسیرها برپا شده تا خدمات اسکان و پذیرایی، امور فرهنگی، رفاهی و درمانی را به زائران پیاده ارائه کنند.

به گفته حسین رضایی امسال جمعیت زائران پیاده رضوی دهه پایانی ماه صفر ۱۵ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته و محبان سوگوار اهل‌بیت علیهم‌السلام از ۲۴ استان کشور در مشهد حضور می‌یابند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس