۱۰۰۰۰ زائر پیاده شیعه و سنی از سرخس به پابوسی امام مهربانی‌ها می‌روند
۱۰۰۰۰ زائر پیاده شیعه و سنی از سرخس به پابوسی امام مهربانی‌ها می‌روند
دبیر ستاد زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس گفت: امسال در دهه پایانی ماه صفر، ۱۰ هزار زائر پیاده شیعه و سنی در قالب ۵۴ کاروان از نقاط مختلف شهرها و روستاهای شهرستان سرخس به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

حجت‌الاسلام مجید سیستانی دیزقندی، دبیر ستاد زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: امسال ۵۴ کاروان زائران پیاده شیعه و سنی از نقاط مختلف شهرها و روستاهای شهرستان سرخس به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند.

وی افزود: قریب به ۱۰ هزار نفر در این ۵۴ کاروان زائران پیاده حضور دارند که از بیستم تا ببیست‌وپنجم شهریور خودشان را به پابوسی حضرت رضا(ع) می‌رسانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سرخس بیان کرد: امسال با جلسات متعددی که برگزار شده، تلاش کردیم تا کمترین مشکلات را در مسیر اعزام زائران پیاده داشته باشیم.

سیستانی دیزقندی تصریح کرد: برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران پیاده، امسال با کمک دستگاه‎‌های مختلف اجرایی از شهر سرخس تا موکب میقات‌الرضا(ع) شهر مزداوند، هر ۵ کیلومتر موکب برپا شده است.

دبیر ستاد زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس عنوان کرد: آشپرخانه متمرکز ما در شهر مزداوند است که همچون سال‌های گذشته نهار و شام زائران پیاده را تامین می‌کند.

وی اضافه کرد: با توجه به وضعیت جاده سرخس و وجود گردنه‌ها، زائران پیاده مسیر پیاده‌روی را از شهر سرخس تا روستای شورلق پیاده طی می‌کنند و از این روستا تا شهر مزداوند اتوبوس برای جابجایی زائران تا شهر مزداوند پیش‌بینی شده است.

سیستانی دیزقندی ادامه داد: از شهر مزداوند پس از اسکان و پذیرایی از زائران پیاده آقا علی ابن موسی‌الرضا(ع)، زائران مسیر این شهر تا حرم مطهر رضوی را پیاده طی طریق می‌کنند.

دبیر ستاد زائران پیاده دهه آخر صفر شهرستان سرخس در پایان با تقدیر از مجموعه جهادی شهرستان سرخس برای اعزام زائران پیاده خاطرنشان کرد: امسال برای خدمت‌رسانی به زائران پیاده امام رضا(ع) مجموعه دفتر امامت جمعه و فرمانداری در شهرهای رضویه و صالح‌آباد هم پای‌ کار آمدند تا ارائه بهترین خدمات را به زائران پیاده داشته باشیم.

انتهای پیام/