طرح «کشت قراردادی گندم» در سرخس اجرایی شد/ رفع مشکل نقدینگی کشاورزان برای کاشت
طرح «کشت قراردادی گندم» در سرخس اجرایی شد/ رفع مشکل نقدینگی کشاورزان برای کاشت
صفائیان گفت: طرح «کشت قراردادی گندم» در شهرستان سرخس اجرایی شد و فرصت مطلوبی برای کشاورزان فراهم شده تا با مشارکت در اجرای این طرح، بخشی از نهاده‌های مورد نیازشان تأمین شود.

علی اصغر صفائیان، دبیر نظام صنفی کشاورزان شهرستان سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در زمان کاشت گندم بیشتر کشاورزان مشکل نقدینگی دارند و به همین دلیل استفاده از کود را به تأخیر می‌اندازند که با کشت قراردادی این مشکل مرتفع می‌شود.

صفائیان افزود: در حال حاضر با اجرای کشت قراردادی گندم، فرصت مطلوبی برای کشاورزان فراهم شده تا با مشارکت در اجرا، بخشی از نهاده‌های مورد نیازشان تأمین شود.

وی بیان کرد: با کشت قراردادی و تأمین نهاده‌ها، عملکرد تولید گندم در مزارع شهرستان سرخس افزایش می‌یابد.

دبیر نظام صنفی کشاورزان شهرستان سرخس تصریح کرد: کشت قراردادی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا انجام می‌شود که علاوه بر حمایت از کشاورزان، موجب می‌شود کشور در مسیر خودکفایی گام بردارد و برنامه‌ریزی اصولی در کشت فراهم شود.

صفائیان بیان کرد: کشاورزانی که تمایل دارند در اجرای این طرح مشارکت کنند، می‌توانند به کارشناسان پهنه خود در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه یا از طریق سامانه کشاورزی ثبت‌نام کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کشت قراردادی برنامه‌ریزی لازم برای تولید محصول متناسب با بازار و امر خودکفایی گندم انجام می‌شود و این امر از هدر رفت منابع و آب با توجه به وضعیت تنش آبی در حوزه کشاورزی جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی