ضرب الاجل ۲ ماهه برای ساماندهی معتادان متجاهر در سرخس/ با ساختارشکنان ایام عید قاطعانه برخورد شود
ضرب الاجل ۲ ماهه برای ساماندهی معتادان متجاهر در سرخس/ با ساختارشکنان ایام عید قاطعانه برخورد شود
جهانی گفت: ضرب الاجلی دو ماهه برای دستگاه‌های متولی تعیین می‌کنیم تا مکانی را برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در شهرستان سرخس ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان سرخس صبح امروز با محوریت «چهارشنبه سوری» در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد.

حیدر جهانی، رئیس دادگستری شهرستان سرخس در این جلسه با تاکید بر اینکه اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم برای شناسایی و ارزیابی خطرات است، اظهار کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم باید به دنبال کاهش یا از بین بردن جرایم باشد.

وی با بیان اینکه اعتیاد سردمدار جرایم در این شهرستان است، افزود: افرادی که با آن‌ها برخورد کردیم عمده آن‌ها اعتیاد داشتند؛ اکثر سرقت‌های خرد که در شهرستان شاهد آن هستیم، توسط افراد ولگرد و معتاد انجام می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان سرخس تصریح کرد: وقتی زمینه اشتغال برای افراد معتاد فراهم نشود و حتی گرمخانه‌ای برای مراقبت و بهبود آن‌ها در شهرستان نداریم، جرایمی مثل سرقت و نزاع خانوادگی ادامه پیدا می‌کند‌.

جهانی تاکید کرد: ضرب الاجلی دو ماهه برای دستگاه‌های متولی تعیین می‌کنیم تا مکانی را برای جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر ایجاد کنند.

وی عنوان کرد: هدف شهرستان اگر اشتغال نباشد، پیشگیری از وقوع جرم هم محقق نمی‌شود؛ فرهنگسازی در سطح کشور باید انجام و دستگاه‌های متولی فرهنگ امر پیشگیری را ترویج کنند.

رئیس دادگستری شهرستان سرخس در ادامه بیان کرد: ساختارشکنان ایام عید و مخلان امنیت شناسایی و با آن‌ها قاطعانه برخورد می‌شود؛ همچنین افرادی که اقدام به خرید و فروش مواد ناریه می‌کنند با آن‌ها برخورد و مواد ناریه جمع‌آوری می‌شود.

جهانی در پایان گفت: منابع طبیعی شهرستان باید تدابیر لازم را برای جلوگیری از تخریب مراتع در ایام عید انجام و با رصدهای شبانه‌روزی با سودجویان برخورد کند.

انتهای پیام/