تیم ملی فوتبال ایران در هفته‌های استراحت خود به احتمال زیاد به مصاف تیم ملی ازبکستان خواهد رفت.
به گزارش نسیم سرخس، پس از اعلام سیدبندی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ و قرعه‌کشی این رقابت‌ها فدراسیون‌های ایران و ازبکستان مرحله جدید مذاکرات خود برای دیدارهای تدارکاتی را آغاز کردند.

ازبک‌ها که از قبل از جام ملت‌های آسیا به دنبال دیدار تدارکاتی با تیم ملی ایران بودند در همین راستا به مذاکرات و نامه‌نگاری‌های پس از جام ملت‌های آسیا با فدراسیون فوتبال ایران ادامه دادند و در آخرین پیشنهاد خود نیز در نامه‌ای رسمی به فدراسیون ایران اعلام کرده‌اند که حاضر هستند در تاریخ ۲۱ مهرماه سال آینده در تاشکند برای انجام دیداری تداکاتی میزبان کشورمان باشند.

همچنین شنیده می‌‌شود فدراسیون ایران نیز به دنبال آن است تا قبل از دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان که در تاریخ ۲۶ خرداد برگزار می‌شود، در یک دیدار دیگر در تاریخ ۲۱ خرداد نیز به خاطر آشنایی با شرایط بازی ترکمن‌ها یک دیدار دیگر با ازبکستان برگزار کند.

بر همین اساس در صورت توافق دو تیم در تاریخ‌های ۲۱ خرداد و ۲۱ مهرماه سال جاری با هم دیدار خواهند کرد که این دو تاریخ تاریخ دیدارهای هفته اول و ششم مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ است که البته استراحت هر دو تیم ازبکستان و ایران در این دو هفته، احتمال برگزاری این دیدار را تقویت می‌کند.

همچنین در صورتی که برگزاری بازی اول دو تیم محقق شود، تیم ملی برای برگزاری مسابقه راهی ازبکستان شده و پس از برگزاری مسابقه تدارکاتی در این کشور، برای برگزاری دیدار اول خود در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ راهی ترکمنستان خواهد شد.

البته منافع حاصل از دیدار اول با ازیک‌ها نیز به فدراسیون ایران تعلق خواهد گرفت. با این حال این احتمال وجود دارد که در صورت برگزاری دیدار اول، مسابقه دوم در تاریخ ۲۱ مهر لغو شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/