خرید تضمینی بیش از ۱۶ هزار تن گندم در سرخس
خرید تضمینی بیش از ۱۶ هزار تن گندم در سرخس
سندگل گفت: خرید تضمینی گندم در مراکز تعاون روستایی شهرستان سرخس از مرز ۱۶ هزار تن گذشت.

مرتضی سندگل در گفت‌و‌گو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: از ابتدای برنامه خرید تضمینی گندم در سال جاری در مراکز خرید اداره تعاون روستایی شهرستان سرخس، تاکنون مقدار ۱۶ هزار ۱۱۷ تن گندم خریداری شده است.

رئیس اداره تعاون روستایی سرخس با اشاره به اینکه سه مرکز خرید سنگر، اتحادیه سرخس و بزنگان کار خرید تضمینی گندم را بر عهده دارند، افزود: از کشاورزان عزیز و زحمتکش حوزه عمل در قالب سه هزار و ۲۳۸ محموله به مبلغ ۳۹۴ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال محصول گندم خریداری شده است.

وی بیان کرد: همچنین در مرکز تعاون روستایی سرخس نیز تاکنون مقدار ۵۴۷ تن محصول کلزا در قالب ۲۳۳ محموله به مبلغ ۲۴ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال از کشاورزان این شهرستان خرید تضمینی انجام شده است.

سندگل تصریح کرد: تاکنون ۲۱ میلیارد و ۶۸۶ میلیون ریال از بهای کل ۸۷ درصد کلزای تحویلی و حدود ۹۲ درصد از بهای گندم تحویلی به مبلغ ۳۶۲ میلیارد ریال و ۸۰۱ میلیون ریال طی ۱۴۳ لیست بانکی ارائه‌شده، توسط دولت و از طریق بانک عامل (بانک کشاورزی) به‌صورت متمرکز به‌حساب بانکی کشاورزان واریز و تسویه شده است.

رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس گفت: از کشاورزان عزیز دیم کار و  آبی کار شهرستان سرخس درخواست داریم تا مشخصاتشان حتماً در سامانه پهنه‌بندی جهاد کشاورزی ثبت کرده و کپی کارت ملی و شماره‌حساب تأییدشده بانک کشاورزی خود را برای هر محموله به تفکیک، با هر بار تحویل محصول گندم و یا کلزا همراه داشته باشند و از ثبت بودن مشخصات در این سامانه اطمینان کامل حاصل کنند، در غیر این صورت امکان ثبت محموله گندم و کلزا در سامانه غله برای دریافت بهای محصول امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/