منابع رسانه ای دقایقی پیش گزارش دادند: نیروهای امنیتی عربستان سعودی حمله یک فرد مهاجم به کنسولگری آمریکا در جده را خنثی کردند.

به گزارش نسیم سرخس این حمله انتحاری در نزدیکی کنسولگری آمریکا در جده عربستان صورت گرفت که با شلیک نیروهای پلیس این فرد کشته شده و دو تن از نیروهای پلیس دیپلماتیک نیز زخمی شده اند.

این فرد انتحار کننده که مجهز به کمربند انفجاری بود با هدف حمله به کنسولگری سفارت آمریکا در عربستان همراه با خودروی خود قصد نزدیک شدن به این کنسولگری را داشته است که پس از مظنون شدن نیروهای پلیس با آنان درگیر شده وحین عملیات انتحاری به ضرب گلوله کشته شده است.

همچنین شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد: نیروهای امنیتی عربستان سعودی حمله یک فرد مهاجم به کنسولگری آمریکا در جده را خنثی کردند.

در پی این حادثه دو تن از نیروهای حفاظت دیپلماتیک کنسولگری آمریکا مجروح شده اند.
منابع امنیتی به اسکای نیوز گفتند، فردی انتحاری یکشنبه شب قصد یورش به کنسولگری آمریکا را داشت که با مقاومت نیروهای امنیتی روبه رو شد.

بر اساس این گزارش، در جریان تبادل آتش میان طرفین، فرد انتحاری کشته شد.

از سوی دیگر شبکه خبری الجزیره نیز در زیر نویس خود اعلام کرد که در جریان این حمله یک نیروی امنیتی نیز زخمی شده است.
سخنگوی امنیتی وزارت کشور سعودی نیز گفت : ۱۵ دقیقه بامداد روز دوشنبه یک انتحاری در تقاطع خیابان های فلسطین و حائل شهر جده و نزدیک پارکینگ بیمارستان دکتر سلیمان فقیه خود را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سعودی ( واس)، نیروهای امنیتی سعودی بعداز مشکوک شدن به تحرکات تردیدآمیز یک فرد درصدد گفت وگو و تحقیقات از او برآمدند اما ناگهان کمربند انفجاری همراه خود را منفجر کرد.
خبرگزاری سعودی با اعلام اینکه فرد انتحاری کشته شده و دو نیروی امنیتی سعودی زخمی وبرای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند ، افزود: رهگذران و اشخاص موجود در پارکینگ آسیبی ندیده و تنها خسارت هایی به خوردها وارد شده است.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/