حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های فناورانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های فناورانه در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
مشاور اجرایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس گفت: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و طرح‌های فناورانه، اولویتی جدی برای سال جاری در منطقه ویژه اقتصادی سرخس است.

محمدرضا برهمند، عضو موظف هیئت مدیره و مشاور اجرایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: تبدیل نشدن ایده‌ها و طرح‌های فناورانه به ارزش افزوده و ثروت مهم‌ترین مانع سر راه فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان است.

وی خاطرنشان کرد: امکانات و مشوق‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس در کنار حمایت ویژه از این فعالیت‌ها می‌تواند مسیر را برای فعالیت پرثمر شرکت‌های دانش بنیان هموار کند.

مشاور اجرایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس بیان کرد: بخشی از اراضی صنعتی در این منطقه با هدف محقق کردن و توسعه و استقرار واحدهای تولیدی حوزه فناوری نوین- آی.سی.تی و صنایع مرتبط با حوزه دانش بنیان آماده‌سازی می‌شود.

برهمند اهمیت و ارج نهادن به فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان را موجب جلوگیری از فرار مغز‌ها و زمینه‌ساز اشتغال نخبگان در کشور دانست و گفت: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند موانع، مشکلات و راهکار‌های خود را به واحد بازاریابی و سرمایه‌گذاری این منطقه ارسال و این منطقه از طرح‌های دانش بنیان حمایت می‌کند.

وی با اشاره به استقبال گسترده سرمایه‌گذاران برای استقرار در این منطقه به خصوص در سال‌های اخیر عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس این امکان وجود دارد که علاوه بر منطقه با حمایت آستان قدس رضوی و موسسه فناوری نوین رضوی در سطح استان خراسان رضوی و کشور نیز خدماتی به سرمایه‌گذاران این حوزه‌ها ارائه شود.

مشاور اجرایی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به افزایش ظرفیت بخش ریلی و زمینی و فرودگاه بین‌المللی الماس سرخس به موضوع تبادل تجارت با حوزه CIS از طریق این منطقه اشاره و تاکید کرد: یکی از مسائل در این منطقه موضوع هاب صادرات و واردات و ترانزیت انواع محصولات نوین و فناورانه است  که به همین منظور سعی ما بر این است تا بتوان خطوط تجاری ریلی و کارگو دائمی به کشورهایی بین چین و کل حوزه آسیای میانه و روسیه با سرخس ایجاد کنیم.

خبرنگار: احسان بابائی

انتهای پیام/