تولد دومین دریاچه طبیعی خراسان رضوی در سرخس+تصاویر
تولد دومین دریاچه طبیعی خراسان رضوی در سرخس+تصاویر
سرپرست کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سرخس از تولد دومین دریاچه طبیعی خراسان رضوی در پی دو مرحله مشاهدات میدانی در محدوده روستای زالوغال سرخس خبر داد.

سید صادق رئیس السادات در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: با همت مردم روستای «زالوغال» و مهار بخش کوچکی از روان آب های حوزه آبریز رودخانه فصلی شورلق دومین دریاچه طبیعی استان خراسان رضوی با مساحت تقریبی ۵۰ تا ۶۰ هکتار در مسیر جاده عشایری شورلق به چهل کمان به وجود آمده است.
سرپرست کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سرخس افزود: عمق این دریاچه حدود یک متر تا یک متر و بیست سانتی متر است و چنانچه حوزه آبریز آن تقویت و کانال بندی برای هدایت آب های سطحی انجام شود، مساحت آن به بیش از ۲۰۰ هکتار و عمق آن هم به بیش از ۱۰ متر می رسد.

 

وی خاطرنشان کرد: بعد از تلاش مردم عزیز بزنگان برای احیای دریاچه بزنگان، مردم شریف زالوغال هم ثابت کردند که معنی آب را خوب می فهمند.

 

رئیس السادات تصریح کرد: به دنبال بارندگی های اخیر شهرستان سرخس بخشی از آب های سیلابی اطراف دریاچه بزنگان به همت مردم به دریاچه بزنگان هدایت شد که عمق دریاچه بزنگان از ۲ متر به ۳ متر افزایش یافت.

دریاچه - زالوغال

انتهای پیام/