توزیع ۱۶ تن روغن تنظیم بازار در سرخس/ علت فروش اجباری کالای دیگر در ازای خرید روغن چیست؟
توزیع ۱۶ تن روغن تنظیم بازار در سرخس/ علت فروش اجباری کالای دیگر در ازای خرید روغن چیست؟
اکبری گفت: هفته آینده 16 تن روغن تنظیم بازار وارد شهرستان سرخس می‌شود و این کالا به‌صورت پراکنده در فروشگاه‌های مختلف با اولویت جامعه روستایی توزیع خواهد شد.

علی‌اکبر اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با هماهنگی سازمان صمت خراسان رضوی، ۱۶ تن روغن تنظیم بازار هفته آینده وارد سرخس می‌شود.

رئیس اداره صمت سرخس افزود: برای مدیریت و نظارت بهتر و همچنین جلوگیری از صف‌های طولانی و رعایت نکات بهداشتی، نظام توزیع روغن برای این سری، به‌صورت پراکنده و گسترده در بسیاری از فروشگاه‎‌های معتمد سطح شهرستان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اولویت توزیع روغن برای این مرحله با جامعه روستایی است، تصریح کرد: اگر نوع روغن ۵ لیتری باشد، حدود ۳۵۰ عدد در اختیار خود مباشر برای توزیع قرار می‌گیرد و مابقی در روستاها و از طریق فروشگاه‌های تعاونی روستایی و با نظارت دهیاران انجام می‌شود.

اکبری در پاسخ به این سؤال که چرا برخی فروشگاه‌ها روغن را در ازای خرید کالایی دیگر در اختیار مردم قرار می‌دهند، گفت: متأسفانه این مشکل به شرکت‌های تولیدکننده و توزیع‌کننده روغن برمی‌گردد که اصناف ما را مجبور می‌کنند در کنار روغن، کالاهایی همچون تن ماهی و رب را از آن‌ها خریداری کنند.

رئیس اداره صمت سرخس در پایان عنوان کرد: سه شرکت طبیعت، فامیلا و اویلا که در سرخس محصولات خود را وارد می‌کنند، باوجوداینکه هم‌اکنون روغن تولید می‌کنند، اما متأسفانه در چند روز گذشته در قبال فروش روغن، خرید کالاهای دیگر را نیز به کسبه ما تحمیل کردند که این مسئله را به استان گزارش و در حال تنظیم یک صورت‌جلسه با همکاری اصناف برای برخورد با این تخلف هستیم.

انتهای پیام/