حریق ۱۲ هکتاری مراتع قره قیطان سرخس مهار شد
 حریق ۱۲ هکتاری مراتع قره قیطان سرخس مهار شد
رمضان صدیق گفت: ۱۲ هکتار از مراتع قره قیطان سرخس که روز گذشته دچار حریق شده بود، مهار شد.

رمضان صدیق در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به حریق ۱۲ هکتاری مراتع قره قیطان سرخس اظهار کرد: روز گذشته با حضور به‌موقع مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی سرخس و محیط‌بانان محیط زیست در ارتفاعات قره قیطان سرخس، حریق رخ داده در مرتع اطفاء و از گسترش آن به منطقه جنگلی و ارتفاعات بالاتر جلوگیری به عمل آمد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخس افزود: در این عملیات که از ساعت ۱۲ ظهر روز دوشنبه ۱۲ خرداد شروع و تا ساعت ۲۱ ادامه داشت، حریق ۱۲ هکتاری مراتع این منطقه مهار شد.

وی تصریح کرد: ۶ نفر از مأموران یگان حفاظت و کارکنان منابع طبیعی، دو نفر از محیط‌بانان محیط زیست و دو نفر از افراد محلی در عملیات اطفاء حریق حضور داشتند که با حضور به‌موقع حریق اطفاء و مأموران ساعت ۲۴ از منطقه خارج شدند. ‌

صدیق بیان کرد: با توجه به فصل گرما و پوشش مناسب جنگل‌ها و مراتع از شهروندان، گردشگران و دامداران تقاضا داریم از روشن کردن آتش در مراتع جدا خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخس خاطرنشان کرد: از همه طبیعت دوستان تقاضا داریم هرگونه حریق در مرتع را با شماره ۱۵۰۴ و ۱۵۴۰ اطلاع دهند و از همه دستگاه‌های عضو کمیته بحران شهرستان و نهادهای مردمی تقاضای همکاری و مساعدت در اطفاء حریق‌های احتمالی را داریم.

انتهای پیام/