گشت مشترک دادستان و ادارات دولتی در بازار سرخس/ ۲ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۱۷ اخطاریه صادر شد
گشت مشترک دادستان و ادارات دولتی در بازار سرخس/ ۲ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۱۷ اخطاریه صادر شد
دادستان عمومی و انقلاب سرخس با تأکید بر اینکه امروز کمترین انتظار مردم از مسئولان نظارت بر عملکرد بازار و کسبه در صنوف مختلف است، تصریح کرد: مردم باید نظارت مستمر مسئولان از بازار سرخس را مطالبه کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، دادستان عمومی و انقلاب سرخس به همراه اکیپ نظارت بر بازار صبح امروز از بازار و اصناف مختلف این شهرستان بازدید کردند.

حیدر جهانی دادستان عمومی و انقلاب سرخس به خبرنگار ما گفت: بعد از گذشت چهل‌ویک سال از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمانی که کشور درگیر جنگ اقتصادی با دشمن و تحریم‌ها است، حداقل کار ما این است که خودمان بر یکدیگر رحم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کاسبان به‌عنوان حبیب‌الله و دوستان خداوند هستند، افزود: در گذشته نگاه مردم به کاسبان نگاه معتمدانه بود و مردم در زمانی که به سفر می‌رفتند، کلید منزل خود را برای سرکشی به کاسب محل می‌سپردند.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس با اشاره به مسئله فقه بازار، رعایت مسائل شرعی و حقوق مردم در خریدوفروش را از الزامات اولیه کار کاسبان دانست و تأکید کرد: اتاق اصناف مهم‌ترین برنامه اولویتی خود را برای آموزش فقه بازار به کاسبان جدید و قدیم مدنظر قرار دهد و اخذ پروانه کسب به‌عنوان یکی از الزامات موردتوجه قرار گیرد.

جهانی اظهار داشت: با مطالعه تاریخ انقلاب می‌بینیم بازار در تأمین هزینه‌های ضروری مسیر پیروزی انقلاب در زمان رژیم ستم‌شاهی و همچنین در برپایی مجالس مختلف سخنرانی و موعظه یاور محکمی برای امام (ره) و انقلاب بودند و در حوادث پس از انقلاب نیز بازار نقش خود را در حمایت از ولایت‌فقیه به‌خوبی ایفا کرده است.

مردم باید نظارت مستمر مسئولان از بازار را مطالبه کنند

وی با تقدیر از تدوین این برنامه نظارت میدانی و گشت مشترک از مدیر صمت سرخس خاطرنشان کرد: امروز کمترین انتظار مردم از مسئولان نظارت بر عملکرد بازار و کسبه در صنوف مختلف است.

دادستان عمومی و انقلاب سرخس عنوان کرد: مردم باید نظارت ما را بر بازار سرخس را مطالبه و عیناً مشاهده کنند و برنامه امروز به‌عنوان گام اول در این مسیر است و انتظار از اداره صمت این است که تمامی تلاش خود را برای تداوم این برنامه گشت مشترک و همچنین نظارت مستمر بازرسان اتاق و اتحادیه‌های اصناف از بازار سرخس به کار گیرد.

همچنین علی‌اکبر اکبری رئیس اداره صمت شهرستان سرخس در گفتگو با خبرنگار ما با تشریح برنامه‌های گشت مشترک دادستان و ادارات مرتبط دولتی از بازار سرخس گفت: در پی اجرای دستور دادستان شهرستان با توجه به گزارش‌های فراوان مردمی و عدم‌ رضایت از برخی کسبه شهر سرخس و بعضاً برخی کسبه روستایی به دادستانی، فرمانداری، سامانه ۱۲۴ صمت، سامانه ۱۹۰ بهداشت و اداره تعزیرات مبنی بر رفتار غیر صنفی برخی کسبه اعم از گران‌فروشی، عرضه خارج از شبکه، تقلب در فروش، نداشتن درج قیمت و کم‌فروشی برخی اقلام اساسی بر اساس تصمیمات گرفته شده و در راستای وظایف ذاتی این اداره مبنی بر کنترل مستمر قیمت‌ها و نحوه خریدوفروش و عرضه کالا در بازار نسبت به تدوین برنامه گشت مشترک اقدام شد.

وی افزود: گشت ویژه نظارت روزانه بازرسان با همراهی اداره تعزیرات پیش‌ازاین انجام می‌شد و نخستین گشت مشترک نیز به همراه دادستان شهرستان و با همراهی ادارات مرتبط امروز آغاز و این روند به‌صورت هر هفته یک‌بار تا ایام عید ادامه دارد و با نزدیک شدن به ایام نوروز تشدید می‌شود.

رئیس اداره صمت شهرستان سرخس بیان کرد: با کمک دوستان سازمان در استان و بازرگانی داخلی سازمان، کالاهای اساسی را در حد سهمیه شهرستان تهیه و در شبکه عرضه قرار خواهیم داد تا علاوه بر تأمین کالا، امنیت روانی و آرامش مردم در ایان نزدیک به شب عید فراهم شود.

۲ واحد صنفی متخلف پلمپ و ۱۷ اخطاریه صادر شد

اکبری خاطرنشان کرد: تشدید کنترل بازار با توجه به ایام نزدیک به شب عید ضروری است و مردم بدانند خادمانشان در اداره صمت چشمان بینا، گوش شنوا و زبان گویایی برای مقابله با هر نوع تخطی از قانون در حوزه بازار دارند.

وی ادامه داد: در این گشت مشترک از چهار واحد سوپر مواد غذایی، دو واحد میوه‌فروشی، دو واحد محل عرضه شیرینی، یک واحد تعمیرات چرخ‌خیاطی، دو واحد کفاشی، یک واحد لباس‌فروشی، یک واحد بزازی، دو واحد داروخانه، یک واحد ساندویچی، دو واحد نانوایی و کیک و کلوچه، دو واحد سوپر لبنیات و مرغ فروشی و یک واحد فروشگاه بزرگ بازدید به عمل آمد که در نتیجه با دستور دادستان عمومی و انقلاب سرخس منجر به پلمپ دو شیرینی فروشی و صدور بیش از ۱۷ مورد اخطار عدم درج قیمت، کالای تاریخ گذشته و عدم رعایت مقررات بهداشتی شده و پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

اکبری در پایان از حمایت فرماندار، دادستان عمومی و انقلاب سرخس و ادارات مرتبط با بازار که اداره صمت را همراهی می‌کنند، قدردانی کرد و اظهار داشت: از مردم شهرستان درخواست داریم هرگونه تخطی از قانون را در بازار سرخس به سامانه‌های ۱۹۰ بهداشت و ۱۲۴ بازرسی صمت گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به برخوردهای قانونی اقدام شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس