اعتصاب کارگران «سد شوریجه» سرخس به دلیل ۶ ماه معوقات حقوق/ آب منطقه‌ای استان در پاسخ به «نسیم سرخس»: پیگیر تسویه معوقات کارگران هستیم
اعتصاب کارگران «سد شوریجه» سرخس به دلیل ۶ ماه معوقات حقوق/ آب منطقه‌ای استان در پاسخ به «نسیم سرخس»: پیگیر تسویه معوقات کارگران هستیم
یکی از کارگران سد شوریجه سرخس به نسیم سرخس گفت: کارگران سد شوریجه سرخس به دلیل عدم پرداخت ۶ ماهه حقوق و سنوات از روز گذشته دست به اعتصاب زدند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، کارگران سد شوریجه سرخس از روز گذشته به دلیل عدم پرداخت معوقات چندین ماهه دست به اعتصاب زده اند.

یکی از کارگران سد شوریجه سرخس به خبرنگار نسیم سرخس، گفت: کارگران سد شوریجه سرخس به دلیل عدم پرداخت ۶ ماهه حقوق و سنوات از روز گذشته دست به اعتصاب زدند.

وی تصریح کرد: کارگران سد شوریجه سرخس سال گذشته حدود ۱۸۵ نفر بودند که امسال به دلیل بی مهری ها در پرداخت حقوق و سنوات به ۶۵ نفر رسیدند.

این کارگر شاغل در سد شوریجه سرخس بیان کرد: کارگران سد شوریجه سرخس ۱۰ روز از اسفندماه سال ۹۷ و ۶ ماه هم از سال ۹۸ معوقه حقوق و سنوات دارند و به همین دلیل از روز گذشته دست به اعتصاب زدند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران این سد امنیت شغلی هم ندارند، گفت: هر زمان اعتراضی نسبت به پرداخت حقوق و سنوات داریم، مدیران سد حرف از اخراج می زنند.

آب منطقه‌ای استان: در تلاشیم با تامین اعتبار معوقات کارگران سد شوریجه را تسویه کنیم

برای پیگیری موضوع با مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی تماس گرفتیم.

کاظم جم در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس درباره اعتصاب کارگران سد شوریجه و معوقات حقوق آنها گفت: کارگران سد شوریجه از روز گذشته در اعتراض به معوقات حقوق خود کار را تعطیل کردند.

وی افزود: کارگران سد شوریجه حدود ۴ ماه معوقه حقوق دارند که شرکت آب منطقه‌ای استان در تلاش است با تامین اعتبار، حقوق عقب افتاده کارگران این سد را تسویه کنند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: امروز نیز درباره موضوعات مرتبط با حوزه آب شهرستان سرخس با مسئولان این شهرستان در مشهد جلسه‌ای داریم و یکی از موضوعات مورد بررسی نیز همین عقب افتادن حقوق کارگران سد شوریجه است و در کنار این موضوعات آب‌های مرزی، سد شوریجه و سد دوستی بررسی می‌شود.

به گزارش نسیم سرخس، پروژه سد شوریجه جزو پروژه‌ آب‌های مرزی و از پروژه‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری است و پروژه‌ای است که ردیف‌های بودجه‌ای عمومی ندارد و بودجه آن از صندوق توسعه ملی تامین و اعتبارت آن کاملاً مجزا است.

در اواخر سال ۹۵ این پروژه به پروژه‌های آب‌های مرزی ملحق شد تا بتواند از محل صندوق توسعه ملی اعتبار بگیرد.

سد مخزنی شوریجه سرخس از نوع خاکی بوده و هدف از اجرای آن، تامین آب شرب مشهد مقدس و تامین آب کشاورزی منطقه است؛ این سد بر روی رودخانه کشف رود در ۲ کیلومتری روستای پل گزی از توابع بخش مرزداران شهرستان سرخس قرار دارد.

انتهای پیام/