خرید تضمینی بیش از ۲۴ هزار تن گندم در سرخس/ انتظار پرداخت بهای گندم کشاروزان کاهش یافت
خرید تضمینی بیش از ۲۴ هزار تن گندم در سرخس/ انتظار پرداخت بهای گندم کشاروزان کاهش یافت
رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس از خرید تضمینی بیش از 24 هزار تن محصول گندم در این شهرستان خبر داد.

مرتضی سندگل در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اینکه شهرستان سرخس اولین شهرستان استان در برداشت محصول گندم است، اظهار کرد: امسال هم همچون سال‌ های گذشته سه مرکز تعاونی روستایی شهرستان در شهر سرخس و روستاهای بزنگان و سنگر کار خرید تضمینی محصول گندم را بر عهده دارند.

رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس افزود: از ابتدای برنامه خرید تاکنون ۲۴ هزار و ۷۷۴ تن محصول گندم به ارزش ریالی حدود ۴۲۶ میلیارد ریال به صورت تضمینی از کشاورزان شهرستان خریداری شده است.

وی تصریح کرد: از این مقدار تاکنون ۲۲ هزار و ۸۶۲ تن در قالب ۱۰۷۴ محموله به مقصدهای اعلامی از سوی شرکت غله استان حمل شده است.

سندگل با اشاره به اینکه مدت انتظار پرداخت بهای گندم کشاورزان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: از کل بهای گندم کشاورزان نیز تاکنون ۳۷۵ میلیارد ریال و در یک مرحله توسط بانک عامل به حساب کشاورزان به صورت متمرکز واریز شده است.

رئیس اداره تعاونی روستایی سرخس با تأکید بر اینکه صدور رسید تحویل گندم منوط به ثبت‌نام در سامانه است، عنوان کرد: کشاورزان در هنگام تحویل محصول گندم به مراکز خرید، باید کپی کارت ملی و یک شماره‌ حساب فعال و تأیید شده نزد بانک کشاورزی به همراه خود داشته باشند، همچنین تحویل هر محموله نیازمند یک کپی از کارت ملی و یک شماره ‌حساب فعال نزد این بانک است.

وی بیان داشت: پس از ثبت اطلاعات کشاورزان در سامانه پهنه‌بندی و تحویل گندم به مراکز خرید و ثبت و تأیید در سامانه غله استان، بهای گندم کشاورزان در ردیف پرداخت متمرکز کشوری قرار می‌گیرد.

سندگل در پایان همچنین با اشاره به خرید تضمینی ۴۹۷ تن محصول کلزا از کشاورزان سرخسی اظهار داشت: ارزش ریالی محصول کلزا خریداری شده ۱۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون ریال بوده که کل بهای آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

انتهای پیام/