آغاز به کار قرارگاه رزمایش «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» در سرخس
آغاز به کار قرارگاه رزمایش «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» در سرخس
عیسی صفری از تشکیل و آغاز به کار قرارگاه مرکزی رزمایش «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» در شهرستان سرخس خبر داد.

عیسی صفری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند، «یک رزمایش گسترده در کشور بایستی برای مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه به نیازمندان و فقرا به وجود بیاید»، اظهار کرد: پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب، قرارگاه مرکزی رزمایش «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» در شهرستان سرخس با مدیریت امام‌جمعه، فرماندار و فرمانده سپاه این شهرستان تشکیل و آغاز به کار کرد.

فرمانده سپاه سرخس با بیان اینکه این رزمایش بزرگ دیروز در شهرستان سرخس با رمز مقدس «یا صاحب‌الزمان(عج) ادرکنی»، آغاز شد، افزود: هدف اصلی از تشکیل این قرارگاه مرکزی به صحنه آوردن کمک‌های مردمی برای حمایت از خانواده‌های نیازمند و صاحبان مشاغل آسیب‌دیده از بحران کرونا با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستانی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا شماره‌حساب متمرکز (۹۴۷۶۳۶۹۳۷)، شماره کارت (۸۸۷۷-۳۷۰۲-۷۰۱۵-۶۰۳۷) و شماره شبا (IR880160000000000947636937) نزد بانک کشاورزی سرخس برای جمع آوری کمک‌های نقدی مردم فعال شده است.

صفری تصریح کرد: همچنین با برنامه‌ریزی قرارگاه مرکزی، ستاد رزمایش «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» در تمامی روستاهای شهرستان با محوریت مساجد و مشارکت امامان جماعت، پایگاه‌های بسیج و دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی تشکیل و آغاز به کار کرده است.

فرمانده سپاه سرخس عنوان کرد: ستادهای روستایی با مشارکت اعضا و همیاری خیران و معتمدان روستا و با جمع آوری کمک‌های مردمی، ضمن شناسایی نیازمندان در روستاها، این کمک‌ها را پس از جمع آوری در همان روستا به نیازمندان اهدا می‌کنند، بنابراین نیازی نیست حتماً مردم روستاهای شهرستان کمک‌های خود را به حساب متمرکز واریز کنند.

وی اظهار داشت: همچنین کمک‌های غیر نقدی مردم نیز در این رزمایش بزرگ توسط پایگاه‌های بسیج و ستاد عتبات عالیات شهرستان سرخس جمع آوری می‌شود.

صفری خاطرنشان کرد: هنر رزمایش «مواسات، همدلی، کمک مؤمنانه» این است که مردم جامعه اسلامی این توانمندی را دارند که مشکلاتشان را به دست خودشان حل کنند و در حقیقت این رزمایش صلاحیت، مقبولیت و ارشدیت جامعه اسلامی بر جامعه غربی را نشان می‌دهد.

فرمانده سپاه سرخس در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مردم شریف سرخس برای همکاری در مرحله اول مبارزه با کرونا گفت: امیدواریم مردم ولایتمدار شهرستان در مرحله دوم مبارزه با کرونا هم که کمک به اقشار آبرومند آسیب‌دیده و به‌خصوص اصناف آسیب‌دیده از بحران کرونا است، ما را یاری کنند.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس