مبارزه ۱۰۰ درصدی با آفت سِن غلات در سرخس
مبارزه ۱۰۰ درصدی با آفت سِن غلات در سرخس
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخس از پایش مزارع غلات این شهرستان در سطح 9 هزار هکتار و مبارزه 100 درصدی با آفت سِن غلات در سال زراعی جاری خبر داد.

محمدعلی رهنما در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: با هدف جلوگیری از خسارت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز به محصول راهبردی و استراتژیک گندم و جو و در راستای تامین امنیت غذایی، بازدیدهای روزانه از سطح ۹ هزار هکتار از اراضی غلات کاری شهرستان انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس بیان کرد: سِن غلات یکی از آفات مهم غلات محسوب می‌شود که امنیت غذایی کشور را تهدید می‌کند، بنابراین به‌منظور جلوگیری از بروز خسارت به محصول کشاورزان، سم‌پاشی این آفت با راهنمایی کارشناسان شبکه مراقبت جهاد کشاورزی سرخس و توسط کشاورزان و با استفاده از سموم میکروکپسول انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: به‌دنبال بازدیدهای صورت گرفته از مزارع غلات شهرستان در بهار ۱۴۰۳ و اقدام به‌موقع برای جلوگیری از خسارت سِن غلات که علاوه بر افت عملکرد و کاهش تناژ منجر به از دست دادن خاصیت نانوایی آرد تولیدی نیز می‌شود، توانستیم از وارد آمدن خسارت ۵۵ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومانی پیشگیری و علاوه بر تولید گندم سالم و عاری از سن‌زدگی، معادل ۴ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان نیز کاه در اثر مدیریت آفت و کنترل خسارت سِن غلات به درآمد کشاورزان افزوده شد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی