گزارش تصویری؛ عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سرخس توسط قهرمانان صنعت
گزارش تصویری؛ عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سرخس توسط قهرمانان صنعت
عملیات تعمیرات اساسی در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس شروع شده و قهرمانان صنعت در تلاش هستند تا با تضمین سلامت و ایمنی سیستم، تولید پایدار گاز در روزهای سرد سال محقق شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، در تعمیرات اساسی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس در واقع هدف این است، مشابه هر کارخانه و شبکه صنعتی دیگری که پس از مدتی کارکرد نیاز به تعمیراتی دارد، از عیوب احتمالی پاک و سلامت و ایمنی سیستم تضمین شود.

در طول این عملیات ۲۵ تا ۳۵ روزه تمامی دستگاه‌ها و تجهیزات پالایشگاه از سرویس‌دهی خارج شده و عملیات پالایش در طول این مدت متوقف می‌شود.

پس از این وقفه تجهیزات، تمامی قطعات و تجهیزات باز شده و پس از رسوب‌زدایی و شست‌وشوی کامل، شناسایی و رفع عیوب احتمالی و در صورت نیاز جایگزینی قطعات جدید و بازسازی کامل تجهیزات، دستگاه‌ها دوباره بسته شده و راه‌اندازی می‌شوند.

در حال حاضر واحد تصفیه گاز و بازیافت گوگرد یک و واحد تثبیت مایعات ترش پس از حدود ۲۰ روز کاری در حال راه‌اندازی بوده و واحد دانه‌بندی، روز پانزدهم تعمیرات اساسی خود را سپری می‌کند.

بیش از ۳۵۰ نیروی مکانیک، برق، ابزار دقیق و ماشین‌آلات در طول تعمیرات اساسی مشغول به‌کار هستند.

عملیات تعمیرات اساسی همه‌ ساله در ۶ ماهه نخست سال و با هدف حفظ پایداری و تولید حداکثری در روزهای زمستانی و ماه‌های سرد سال در این مجتمع گازی انجام می‌شود.

اتتهای خبر/