مطالبه امام جمعه سرخس از وزیر راه/ چرا به دستور ویژه رئیس‌جمهور برای جاده سرخس عمل نمی‌شود؟
مطالبه امام جمعه سرخس از وزیر راه/ چرا به دستور ویژه رئیس‌جمهور برای جاده سرخس عمل نمی‌شود؟
امام جمعه سرخس خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: جاده سرخس- مشهد کی قرار است، افتتاح شود؟ این مطالبه مردم ما است؛ سالیان سال است که حرف این جاده زده می‌شود و هنوز به بهره‌برداری نرسیده است؛ چرا به دستور ویژه رئیس‌جمهور برای جاده سرخس عمل نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نخستین نماز جمعه سال ۱۴۰۳ سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی در جمع اقشار مختلف مردم اظهار کرد: مقام معظم رهبری شعار امسال را «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری کردند و علت آن توجه ویژه ایشان به مسائل اقتصادی است.

امام جمعه سرخس افزود: مسائل اقتصادی را چند سال است، رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید دارند و راهبردهای کشور هم با شعار سال باید ترسیم شود و لازمه تحقق شعار سال مشارکت دادن مردم در اقتصاد است.

وی تصریح کرد: اقتصاد مردم که تاثیر بسزایی در دین و دنیای آن‌ها دارد باید درست شود؛ دشمن می‌خواهد نور امید را در دل مردم ما خاموش کند، بنابراین به تعبیر رهبر معظم انقلاب باید همه چرخ‌دنده‌های کوچک و بزرگ کشور برای تقویت اقتصاد کشور به حرکت درآید؛ شرکت‌های دانش‌بنیان باید تلاش خودشان را بیشتر کنند و مردم برای تحقق شعار سال باید مانند دوران دفاع مقدس وارد میدان شوند.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به مشارکت بالای مردم شهرستان سرخس در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تصریح کرد: از سیاست‌های قطعی نظام اسلامی مسئله وحدت است؛ جناح‌بندی نباید موجب تخریب و تفرقه در کشور شود؛ این مشارکت در شهرستان سرخس نشانه پیروزی مردم این شهرستان بود.

خطیب نماز جمعه سرخس بیان کرد: برای اینکه شهرستان سرخس پیشرفت کند، باید رقابت‌ها را کنار و رفاقت‌ها جای آن را بگیرد؛ اصل مهم همین است و از تمامی کسانی که موجب مشارکت حداکثری در شهرستان شدند، قدردانی داریم؛ انتخابات رقابتی بود و تمام شد و مردم ما پیروز اصلی انتخابات شدند.

امام جمعه سرخس با قدردانی از اقدامات جهادی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر فرماندار سرخس برای پیشرفت شهرستان خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری فرماندار شهرستان، ۸ میلیارد تومان برای روشنایی سطح شهر سرخس جذب شد و این اقدامی بی‌نظیر بود و از ابتدای انقلاب بی‌سابقه است.

حجت‌الاسلام بختیاری در ادامه خطاب به وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: جاده سرخس- مشهد جاده مناسبی نیست؛ این جاده جان عزیران ما را به خطر انداخته و می‌اندازد؛ این بار ترافیکی زیادی که به وسیله خودروهای سنگین تحمیل شده، این جاده با این ظرفیت این تحمل را ندارد و جان مردم در خطر است.

وی عنوان کرد: جاده سرخس- مشهد کی قرار است، افتتاح شود؟ این مطالبه مردم ما است؛ سالیان سال است که حرف این جاده زده می‌شود، پس کی قرار است این جاده افتتاح شود.

امام جمعه سرخس اضافه کرد: از وزیر راه و شهرسازی درخواست داریم حالا که استاندار و فرماندار ما برای این جاده اعتبارات و کار جهادی انجام می‌دهند و رئیس جمهور هم دستور ویژه و اعتبار ویژه برای جاده سرخس- مشهد داده است، چرا این اعتبار و دستور ویژه به مرحله پایانی خودش نمی‌رسد و به آن عمل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان تصریح کرد: مطالبه مردم سرخس این است که تا سفر آینده رئیس‌جمهور به خراسان رضوی، جاده جدید سرخس- مشهد تکمیل و به دست وی به بهره‌برداری برسد.

انتهای خبر/

 

  • نویسنده : احسان بابائی