حضور پررنگ پالایشگاه سرخس در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت
حضور پررنگ پالایشگاه سرخس در نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت
همزمان با ماه مبارک رمضان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت استان خراسان رضوی در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد مقدس گشایش و فعالان نهادها و سازمان‌های مختلف، فعالیت‌ها و دستاوردهای فرهنگی و قرآنی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس، مدیر دارالقرآن یاس نبی (س) این مجتمع گازی گفت: با توجه به شناختی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از توانمندی‌ها و فعالیت‌های بارز دارالقرآن یاس نبی (س) پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد داشتند با دعوت این اداره کل در این نمایشگاه شرکت کردیم.

حسن مردانی افزود: در غرفه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد علاوه بر ارائه و معرفی فعالیت‌های مختلف این شرکت در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ غنی قرآنی در سطح شهرستان سرخس و کارکنان و خانواده‌های شرکت، برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی شامل مسابقات قرآنی مانند حفظ و قرائت آیات قرآن کریم ویژه خردسالان و نوجوانان، قرائت نماز و قرآن بزرگسالان، خطاطی نسخ قرآنی توسط اساتید ممتاز شهرستان سرخس و مشهد که آیات خوشنویسی شده تقدیم بازدید‌کنندگان می‌شود و همچنین برنامه‌های مختلف دیگر در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین در این غرفه قرآنی، ماکت واحد‌های عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در منظر دید عموم قرار گرفته است و فرآیند تصفیه و فرآورش گاز طبیعی توسط کارشناسان این مجتمع گازی برای بازدید‌کنندگان تشریح می‌شود تا علاوه بر اینکه فعالیت‌های صنعتی این شرکت در کنار فعالیت‌های فرهنگی آن به معرض دید عموم گذاشته شود، شهروندان نیز با روند و فرآیند تولید گاز طبیعی آشنا و در مصرف این نعمت خدادادی صرفه‌جویی کنند.

مردانی افزود: همچنین در نمایشگاه، این شرکت میزبانی محفل بزرگ انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان برتر کشور را برعهده داشت که با استقبال عموم بازدیدکنندگان از نمایشگاه روبرو شد.

وی تأکید کرد: این پالایشگاه صنعتی در جنبه‌های مختلف دارای توانمندی‌های فنی، صنعتی، فرهنگی و قرآنی بوده و دستاورد‌های این شرکت در این نمایشگاه برای بازدیدکنندگان تشریح می‌شود.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی