بهره‌برداری از ۱۲ پروژه در پالایشگاه سرخس
بهره‌برداری از ۱۲ پروژه در پالایشگاه سرخس
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، ۱۲ پروژه فرآیندی، محیط زیستی و ایمنی در این مجتمع گازی به بهره‌برداری می‌رسد.

یحیی فیضی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: این تعداد پروژه با اعتباری بالغ‌بر ۴۷۲ میلیارد ریال از محل بودجه‌های سرمایه‌ای پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد هزینه شده که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در تشریح این پروژه ها بیان کرد: با اجرای پروژه طرح توسعه ظرفیت انتقال یوتیلیتی مورد نیاز برای پارک گوگردی شهید سلیمانی زمینه برای حضور شرکت‌های جدید و تولید محصولات با ارزش افزوده از گوگرد فراهم می‌شود که این موضوع از منظر اشتغال‌زایی جوانان منطقه و جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های توانمند دانش‌بنیان و جلوگیری از خام فروشی گوگرد حائز اهمیت است؛ این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال اجرایی شده و آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس تصریح کرد: همچنین در ایام‌الله دهه فجر طرح فرآیندی و زیست محیطی نصب فیلتر جذب مایعات گاز‌های پسماند برج تغلیظ گاز اسیدی که علاوه بر جداسازی مایعات همراه گاز خروجی این برج باعث افزایش راندمان و عملکرد زباله‌سوز واحد‌های بازیافت گوگرد می‌شود با اعتبار ۱۱۰ میلیارد ریال در واحد بازیافت گوگرد شماره چهار این پالایشگاه به بهره‌برداری می‌رسد.

فیضی در ادامه به دومین پروژه فرآیندی و محیط زیستی انجام شده در این شرکت اشاره و تصریح کرد: طرح جداسازی خودکار «هیدروکربور از آمین» در واحد‌های تصفیه گاز ترش در راستای نقشه راه صفر کردن گاز‌های ارسالی به مشعل اجرا شده است و این طرح با اعتباری بالغ‌بر ۶۰ میلیارد ریال در پنج واحد تصفیه گاز به‌طور کامل اجرایی شد و آخرین واحد تصفیه گاز که طرح یاد شده در آن آماده بهره‌برداری است، واحد تصفیه گاز شماره یک است که در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد ادامه داد: این طرح که با تلاش کارکنان و متخصصان به ثمر نشسته سبب شده، میزان گاز‌های مشعل به حداقل مجاز خود از منظر ایمنی برسد و موجب تحقق کامل چشم‌انداز پالایشگاه درباره مدیریت گاز‌های مشعل با در نظرگرفتن الزامات ایمنی شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در راستای استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر و مدیریت انرژی و کمک به شبکه سراسری برق، طرح احداث نیروگاه خورشیدی ۸۰ کیلوواتی در مجتمع‌های مسکونی این شرکت با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

فیضی تأکید کرد: اجرای پروژه‌های دیگر نظیر حفاظت الکترونیک تأسیسات آبرسانی، تجهیز اتاق‌ مانیتورینگ حراست، سامانه اعلام حریق واحد نیروگاه، پایش جاده ورودی به تأسیسات نفت و گاز با حفاظت الکترونیک، زمینه ارتقای سطح مؤثر بر ایمنی و موضوع پدافند غیرعامل در پالایشگاه شده است.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی