احصای ۵۲ مسئله در «سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس»
احصای ۵۲ مسئله در «سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس»
امام جمعه سرخس گفت: در سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس که تدوین آن حدود سه سال زمان برده، به‌صورت کاملا علمی، نخبگان و جوانان سرخس مشکلات این شهرستان را احصا و ۵۲ مسئله را به دست آوردند که یکی از اولویت‌ها مسئله آب و آب کشاورزان است.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، امام جمعه سرخس در همایش «تبیین سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس و احیای جهاد سازندگی» که دیروز در محل سالن سینمای شهرگ گاز شهید مهاجر این شهرستان برگزار شد، گفت: با تصویب منطقه آزاد سرخس، این شهرستان می‌تواند به شاهراه اقتصادی تبدیل شود و محل تولید ثروت برای کشور باشد.

حجت‌الاسلام محمد بختیاری با اشاره به تدوین سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس گفت: در این سند که تدوین آن حدود سه سال زمان برده است، به‌صورت کاملا علمی، نخبگان و جوانان سرخس مشکلات سرخس را احصا کردند و ۵۲ مسئله را به دست آوردند که یکی از اولویت‌ها مسئله آب و آب کشاورزان است و این سند در سطح کشور ممتاز شده است.

وی افزود: بخش‌های از این سند مورد تفاهم دولت و ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفته و اجرای ۳۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری که مورد مطالبه مردم بوده از دل این سند آمده و قرار است اجرایی شود.

امام جمعه سرخس بیان کرد: با اجرایی شدن این سند برای این ۵۲ مسئله ۵۲ پروژه تعریف می‌شود و به‌صورت تخصصی برای حل مشکلات سرخس بررسی می‌شود.

در سد شوریجه حق‌آبه کشاورزی دیده شده است

نماینده سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در این همایش با تاکید بر تقویت مکانیزاسیون در سرخس اظهار کرد: کشاورزی سرخس علی‌رغم تامین منابع آب، بهره‌وری کمتری داشته که علت آن فقدان مکانیزاسیون بوده است.

سیداحسان قاضی‎‌زاده هاشمی با اشاره به سفر اخیر وزیر نیرو به سرخس بیان کرد: وزیر نیرو بر اجرای توافقات قبلی تاکید دارند، ضمن اینکه در موضوع سد شوریجه حق‌آبه کشاورزی دیده شده است.

وی در ادامه به موضوع تعرفه برق مناطق گرمسیری برای سرخس اشاره و عنوان کرد: این موضوع در کمیسیون امور زیربنایی دولت در حال نهایی شدن است.

اجرای لوله‌گذاری ۸۱ حلقه چاه سرخس در ۳ ماه

فرماندار سرخس نیز در این همایش اظهار کرد: امروز در کل کشور سند پیشرفت منطقه‌ای سرخس به مرحله توافق و اجرا رسیده است و توانستیم این سند را به همراه سند آمایش سرزمینی به یک زبان مشترک برسانیم.

حسن نوری‌زاده با اشاره به اجرای لوله‌گذاری کشاورزی در سرخس تصریح کرد: دستگاه اجرایی در این حوزه جهاد کشاورزی است و این سازمان اعتبار را باید برای خرید لوله هزینه کند و سهم مردم نیز در اجرای این پروژه، انجام اتصالات است ضمن اینکه از محل مسئولیت‌های اجتماعی در حوزه حمل و نقل لوله‌ها اقدام می‌کنیم و تلاش ما این است که کمتر از سه ماه این ۸۱ حلقه چاه را لوله‌گذاری کنیم و مردم طعم خدمت را بچشند.

وی درباره ریزگردها گفت: بحث نهال‌کاری و کاشت درخت با مسئله‌ای به نام آب مواجه است که دستگاه های مختلف باید پای کار بیایند اما با توجه به گستردگی اراضی درگیر در موضوع ریزگردها، دغدغه ما بحث مالچ‌پاشی است.

انتهای پیام/

  • نویسنده : علیرضا علی‌صوفی