مانور زلزله در پالایشگاه گاز سرخس برگزار شد
مانور زلزله در پالایشگاه گاز سرخس برگزار شد
سخنگوی کمیته شرایط اضطراری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: به‌مناسبت روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، مانور وقوع زلزله در این مجتمع گازی برگزار شد.

رضا رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: این مانور به‌منظور ارزیابی سطح آمادگی کارکنان و کاهش آسیب‌پذیری در برابر تهدیدات و بلایای طبیعی و روند خدمت‌رسانی به مصدومان برگزار و بلافاصله کمیته شرایط اضطراری در این شرکت تشکیل شد.

سخنگوی کمیته شرایط اضطراری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس افزود: طبق سناریوی این مانور، تعداد هفت نفر از کارکنان به‌دلیل ازدحام جمعیت هنگام خروج از اتاق و سقوط از ارتفاع دچار مصدومیت می‌شوند که توسط نیرو‌های اورژانس به واحد‌های درمانی منتقل و روند رسیدگی به‌ آن‌ها پیگیری می‌شود.

وی بیان کرد: طبق برنامه از پیش تعیین شده و از زمان وقوع مانور فرضی، چندین پس‌لرزه نیز در این منطقه به وقوع پیوسته که واکنش‌های مورد نظر در این رابطه نیز تمرین شد.

رضازاده تأکید کرد: پس از انجام مانور نیز تمامی اقدامات گروه‌های امدادی، ایمنی و آتش‌نشانی، نیرو‌های عملیاتی، پشتیبانی و ستادی، حراست و سایر واحد‌ها و کارکنان در پالایشگاه و مجتمع‌های مسکونی در قبل، حین و بعد از اعلام شرایط اضطراری بررسی و طبق دستورالعمل‌های پیش‌بینی شده مورد ارزیابی قرار گرفت و نقاط قابل بهبود تعیین و به واحد‌های مربوطه برای اقدام، ابلاغ و اعلام شد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی