اراضی کشاورزی سرخس سنددار می‌شود
اراضی کشاورزی سرخس سنددار می‌شود
رئیس ثبت اسناد و املاک سرخس با اشاره به آغاز اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی این شهرستان گفت: در مرحله اول این طرح روستای چشمه‌شور به‌عنوان روستای هدف انتخاب شده است.

جواد درویش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر بی‌اعتباری اسناد عادی و در اجرای سیاست‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای نقشه‌برداری‌ و سنددار کردن اراضی کشاورزی با اولویت پلاک‌های اصلی رفع تداخل شده‌، این طرح در شهرستان سرخس از امروز شنبه چهارم آذرماه ۱۴۰۲ اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: در مرحله اول اجرای این طرح روستای چشمه‌شور به‌عنوان روستای هدف انتخاب و مراتب به بخشداری، دهیاری و شورای اسلامی روستا ابلاغ شده که با استقرار نماینده شرکت پیمانکار از امروز، نقشه‌برداری‌ حدود دو هزار هکتار اراضی غیر ملی چشمه‌شور آغاز و سپس مراحل تشکیل پرونده و بررسی مدارک برای صدور سند مالکیت انجام می‌شود.

رئیس ثبت اسناد و املاک سرخس بیان کرد: از مردم سایر روستاها درخواست داریم، منتظر رفع تداخل اراضی ملی از مستثنیات و اعلام رسمی از طرف اداره ثبت برای نقشه‌برداری اراضی کشاورزی باشند.

درویش‌زاده در پایان گفت: سنددار شدن اراضی کشاورزی علاوه بر قانونی شدن حق مالکیت کشاورزان، آثار مثبت دیگری چون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، حل اختلاف بین کشاورزان با هم و با دولت و همچنین استفاده از تسهیلات بانکی می‌شود که انتظار می‌رود مورد استقبال و همکاری کشاورزان و مالکان قرار گیرد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی