تعطیلی موقت حرم مطهر رضوی اقدامی برای حفظ جان شیعیان است
تعطیلی موقت حرم مطهر رضوی اقدامی برای حفظ جان شیعیان است
حجت‌الاسلام نظافت با اشاره به تعطیلی موقت حرم مطهر رضوی گفت: تعطیلی موقت حرم امام رضا علیه‌السلام اقدامی برای حفظ جان شیعیان است و قطعاً امام رضا علیه‌السلام هم برای حفظ جان زائرانش از ما تشکر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمدجواد نظافت در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید واژه‌های جدید تولید کنیم.

مدیر حوزه علمیه المهدی (عج) مشهد تصریح کرد: با واژه‌ها و زبان‌های مختلف همه مردم بر پیشگیری و مقابله با کرونا باید تأکید داشته باشند و این مسئله به یک ادبیات همگانی تبدیل شود.

وی بیان کرد: باید استدلال‌های منطقی برای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا بیاوریم و رسانه ملی و رسانه‌های مجازی از طریق اشکال مختلف آن را بیان کنند.

حجت‌الاسلام نظافت ادامه داد: همه باید سرباز جبهه مقابله با کرونا باشیم؛ یعنی هر کسی به‌اندازه توانایی که دارد باید محتوا تولید و توزیع کند.

مدیر حوزه علمیه المهدی (عج) مشهد با اشاره به تعطیلی حرم مطهر رضوی تصریح کرد: تعطیلی موقت حرم امام رضا علیه‌السلام اقدامی برای حفظ جان شیعیان است و قطعاً امام رضا علیه‌السلام هم برای حفظ جان زائرانش از ما تشکر خواهد کرد.

وی تأکید کرد: امیرالمومنان علی علیه الاسلام فرمودند، مراقب باشید کفار در عمل به قرآن از شما پیشی نگیرند؛ بنابراین در مقابله با بیماری کرونا باید این افتخار جمهوری اسلامی باشد که کمترین تلفات را داشته باشد و این را دشمن نمی‌خواهد.

حجت‌الاسلام نظافت یکی از راه‌های شناخت حق از باطل را شناخت دشمن دانست و افزود: روایت داریم که یکی از موانع شناخت تکلیف، نشناختن زمان و زمانه است؛ آن کسی که زمانه خودش را بشناسد، شبهه‌ها بر او نمی‌توانند هجوم بیاورند.

مدیر حوزه علمیه المهدی (عج) مشهد اظهار داشت: انسان‌های باتقوا در نتیجه هجوم رسانه‌ای دشمن، بصیرت پیدا می‌کنند و از خواست دشمن فاصله می‌گیرند.

وی اضافه کرد: دشمن می‌خواهد آزمایش ویروس کرونا برای ما به یک باتلاق و گرفتاری عظیم تبدیل شود؛ دشمن، دوست دارد ما تلفات بدهیم و نتوانیم این مشکل را حل کنیم.

حجت‌الاسلام نظافت عنوان کرد: زیارت از راه دور حرم‌های اهل‌بیت علیهم‌السلام را برای زمان‌های اضطرار تعیین کردند؛ کسی که معتقد است نباید امام رضا علیه‌السلام را محصور در حرم مطهر ببیند، بلکه همه‌جا می‌شود امام را زیارت کرد.

مدیر حوزه علمیه المهدی (عج) مشهد خاطرنشان کرد: دفاع مقدس معنویت ما را بالا برد و امروز هم برای شکست کرونا باید معنویت را به جامعه تزریق کنیم و این آزمایش بهانه‌ای برای سر به سجده گذاشتن در برابر خدای متعال شود.

وی تصریح کرد: مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و ترسی ایجاد شود که احتیاط آور باشد؛ ترساندن وسیله‌ای برای تحرک است که در کنار آن آرامش مردم نیز باید تأمین شود.

حجت‌الاسلام نظافت در پایان یادآور شد: عده زیادی از مردم هنوز این بیماری را جدی نگرفتند که بایستی با مسئله امربه‌معروف این موضوع تذکر داده شود.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : نسیم سرخس