آمادگی پالایشگاه گاز سرخس برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان
آمادگی پالایشگاه گاز سرخس برای تولید پایدار گاز در فصل زمستان
سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از آمادگی کامل پالایشگاه‌های گازی کشور از جمله پالایشگاه گاز سرخس برای ورود به فصل سرما و پایداری تولید خبر داد.

به گزارش نسیم سرخس، به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس، محمدرضا جولایی در سفر به منطقه خانگیران سرخس از واحدهای مختلف عملیاتی پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد از جمله واحدهای پالایش گاز، ذخیره‌سازی گاز شوریجه، کارگاه مرکزی این پالایشگاه و پارک گوگردی شهید سلیمانی بازدید و آخرین وضعیت تولید انرژی در منطقه شمال و شمال شرق کشور، تعمیرات و نگهداری تجهیزات و تأمین اقلام یدکی و مواد شیمیایی را مورد ارزیابی قرار داد.

سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران در ادامه به نقش مهم کارکنان شرکت ملی گاز ایران در خدمت‌رسانی به هموطنان به‌ویژه حوزه شمال و شمال شرق کشور اشاره کرد و افزود: کارکنان، متخصصان و جهادگران عرصه تولید در پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد با احساس مسئولیت و تلاش شبانه‌روزی در شرایط بد آب و هوایی منطقه (تابستان‌های گرم و داغ و دمای ۵۰ درجه، زمستان سرد و دمای منفی ۲۶ درجه و طوفان ریزگردها) نقش مهمی در نگهداشت واحد‌های عملیاتی و پایداری تولید دارند که این همت جهادی همکاران ما جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در ظرفیت کامل خود قرار دارد، به جایگاه ویژه مجموعه ذخیره‌سازی شوریجه و سراجه اشاره و اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته چنانچه روند تزریق تا پایان مهرماه جاری صورت گیرد، ۳ میلیارد مترمکعب گاز در مخزن شوریجه ذخیره‌سازی خواهد شد.

جولایی تاکید کرد: متخصصان پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد از دانش فنی بالا در حوزه خودکفایی برخوردارند و بسیاری از قطعات موردنیاز در کارگاه مرکزی این شرکت تولید یا تعمیر شده است و درصدد هستیم این دانش و ظرفیت ایجاد شده به سایر پالایشگاه‌ها و شرکت‌های تابعه معرفی شود تا در بخش تعمیرات و قطعات مورد استفاده قرار گیرد.

سرپرست مدیریت هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه اکثر کارهای تعمیراتی پالایشگاه‌ها به اتمام رسیده و طبق برنامه‌ریزی انجام شده در نیمه اول آبان ماه به پایان خواهد رسید، بیان کرد: آمادگی کامل برای ورود به فصل سرما در تمامی پالایشگاه‌ها برای تولید و تأمین انرژی پاک، مطمئن و پایدار گاز وجود دارد.

وی تاکید کرد: در کنار آمادگی کامل پالایشگاه‌ها در تولید گاز، خدمت‌رسانی کارکنان پرتلاش شرکت ملی گاز ایران و گازرسانی مناسب و بدون افت فشار، نیازمند همکاری همه جانبه هموطنان عزیز و رعایت الگوی مصرف است تا این انرژی پاک در اختیار همگان قرار گیرد.

گفتنی است؛ جولایی در این بازدید و در دیدار با کارکنان و مدیران این مجموعه، ضمن شنیدن انتظارات و پیشنهادات کارکنان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه موضوعات مرتبط با منابع انسانی، از اقدامات انجام شده تشکر و قدردانی و بر پیگیری مطالبات و پیشنهادات کارکنان تاکید کرد.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی