فرمانده سپاه پاسداران تاکید کرد: باید مراقب حضور آمریکایی ها در دوران پساتحریم در کشور و منطقه باشیم و اجازه ندهیم در این روزها انقلاب با جهموری اسلامی مبادله نشود چون این دو لازم و ملزوم هم هستند.

به گزارش نسیم سرخس؛ به نقل از  جهانبین نیوز سرلشگر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در مراسم کنگره شهدا چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان چهارمحال و بختیاری یکی از استان‌های موثر در تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب است.

وی با بیان اینکه در این نشست‌ها و کنگره ها باید به ترسیم راه شهدا بپردازیم و بدانیم شهدا از چه اصول، راهبردها و خط و مشی پیروی کردند ادامه داد: باید تلاش کنیم در این مسیر و به دنبال تحقق آن باشیم.

این مسئول با اشاره به آیه ۱۴۶ سوره آل عمران بیان داشت: راه شهدا همان است که قرآن ترسیم کرده و عبارت است از سست نشدن در برابر فشارها و سختی ها و تحریم ها، عدم نشان دادن ضعف و سستی در مقابل دشمن، نداشتن نرمش در مقابل دشمن و… .

سرلشگر جعفری تاکید کرد: دشمنان اسلام و برخی افراد در کشور به این اصول اساسی توجه ندارند و مردم را به سازش در مقابل دشمنان ترغیب می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم شناخت راه صحیح انقلاب تصریح کرد: اوایل انقلاب تشخیص راه انقلاب و شناخت دوست از دشمن آسان بود اما امروزه در عرصه جنگ نرم قرار داریم و در بخش‌های مختلف فکری، سیاسی و اعتقادی به راه افتاده است تشخیص راه سخت است.

این مسئول در ادامه گفت: در طول دوران بعد از انقلاب با چهار فتنه بزرگ مواجه بودیم که توسط دشمنان انقلاب آمریکا و خصوصا همراهان او در منطقه و برخی طرفداران داخلی که مخالفان راه راستین انقلاب بودند رقم خوردند.

فرمانده سپاه پاسداران اولین فتنه را راه انداختن اختلافات جنگ داخلی که بیشتر دشمنان داخلی در آن نقش داشتند دانست و اضافه کرد: فتنه دوم در تاریخ دوم خرداد شکل گرفت و در آن دشمن به دنبال توقف انقلاب اسلامی بوده وبا هوشیاری و بیداری مردم بصیر از این فتنه عبور کردیم.

وی فتنه سوم را در هشت ماهه سال ۸۸ دانست و بیان داشت: این فتنه بسیار سخت و پیچیده بود و با آگاهی مردم به حماسه ۹ دی ختم شد.

وی با اشاره به پیام ۹ دی و انتقال این پیام به مردم دنیا گفت: تنها راه سعادت جوامع اسلامی اطاعت از ولایت‌فقیه است و فتنه هسته ای فتنه بزرگتر است که دشمنان با آن بیشترین فشار را به مردم وارد می‌کنند.

سرلشکر جعفری ادامه داد: رهبر قبل از تشکیل این دولت فرمودند من برای حل این مشکل تصمیم گرفتم فاز جدید مذاکرات انجام شود و امروز اگر این مذاکرات به نتیجه رسید مسیر تصویب آن بر عهده رهبری است.

وی تاکید بر اینکه: نکته اساسی و مهم بعد از توافق و تصویب برجام این است که ما وارد فضای جدید می‌شویم که دشمنان انقلاب چه در داخل و چه در خارج به دنبال سوءاستفاده از این مسیر برای انحراف مسیر در انقلاب هستند و رهبر برای این خطر مدام تذکر می‌دهند.

فرمانده سپاه پاسداران با اشاره سخنان رهبر افزود: چند روز بعد از اتمام مذاکرات فرمودند امریکایی ها برای ورود به ایران نقشه کشیدند و اشاره می کنند به ورود آمریکا به کشور در دوران پساتحریم ورودشان به منطقه.

وی نفوذ دشمن را یکی از تهدیدهای بزرگ برای کشور دانست و خاطرنشان کرد: به این دلیل است که شرایط جدیدی در دوران پساتحریم بوجود می آید و رهبر نفوذ سیاسی در این زمینه را از همه مهم‌تر می‌دانند.

جعفری یکی از نشانه‌های این نفوذ را ایجاد خلل در باورهای انقلابی مردم عنوان و گفت: این نفوذ به طور غیرمستقیم در حرفهای مطرح شده و ارزشهای اسلام و انقلاب را زیر سوال می‌برد.

فرمانده سپاه پاسداران مقاومت در برابر زورگویی های دشمن و تسلیم نشدن در برابر این زورگویی ها را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: بنا بر فرموده رهبر عده ای به دنبال توقف انقلاب هستند و برخی حرفهایی می‌زنند که منبع آن اتاق فکرهای خارجی است و معتقد هستند انقلاب تمام شده است.

این مسئول تبدیل انقلاب به جمهوری اسلامی را از حرفهای خطرناک پوشش دار عنوان و ادامه داد: انقلاب اسلامی قابل تبدیل به جمهوری اسلامی نیست و اینها لازم و ملزوم هم هستند.

وی توجه همگی به نفوذ فکری و فرهنگی دشمنان را بسیار مهم دانست و بیان داشت: حیات، عزت، اقتدار و عظمت ایران به داشتن و حفظ انقلاب است.

فرمانده سپاه پاسداران مزیت برتر جمهوری اسلامی را داشتن روحیه انقلابی بیان و تاکید کرد: دشمنان جرات نگاه چپ انداختن به انقلاب را ندارند و این به دلیل وجود همین روحیه است.

انتهای پیام/