غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان در مصاحبه پیش از عزیمت خود به حج تمتع با آرمان کرمان گفت: چتر جمهوری اسلامی ایران بر سراسر جهانیان گسترده است و حمایت آن از مظلومین و مستضعفین از عوامل موثر در جهت تاثیرگذار بودن بر قدرت های بزرگ دنیا مانند 1+5 بوده است.

به گزارش نسیم سرخس؛ غضنفر رکن آبادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی “آرمان کرمان” در رابطه با عوامل موثر بر گفت : انجام مذاکرات از ابتدا تحت تاثیر چندین عامل بود که مهم ترین آنها وحدت ملت و تمام جریانات سیاسی و همدلی و همزبانی مورد تاکید رهبری بوده است.

سفیر سابق ایران در لبنان افزود: عامل مهم دیگر ایستادگی و مقاومت مردم در برابر فشارهای اقتصادی و تحریم ها بود که نه تنها در برابر آنها سر خم نکردند بلکه و تشدید فشارها و محاصره اقتصادی باعث ابتکار و خلاقیت در تمام زمینه ها شده است.
حمایت از جبهه مقاومت، عادلانه ترین موضع ایران است
رکن آبادی بیان کرد: حمایت جمهوری اسلامی ایران از مستضعفان و مظلومان براساس اصول وقانون جمهوری اسلامی، مسئله ای حق طلبانه در جهان بوده است و حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین به اشغالگری رژیم صهیونیستی به عنوان عادلانه ترین موضع ایران مطرح است.
وی عنوان کرد: این روحیه قیام، مبارزه و ایستادگی در بربر ظالم را در کشورهای مهم دنیا زنده کرده و آنچه در سال ۲۰۱۱ به عنوان حرکت بیداری اسلامی ، حتی در کشورهای غیراسلامی در برابر مستبدان، شاهد آن بودیم، بیانگر به ثمر نشستن پیام جمهوری اسلامی است.
چتر حمایت جمهوری اسلامی بر سر مظلومین، عامل تاثیرگذار بر قدرت های بزرگ دنیا است
این تحلیلگر مسائل سیاسی در منطقه تصریح کرد: چتر جمهوری اسلامی ایران بر سراسر جهانیان گسترده است و حمایت آن از مظلومین و مستضعفین از عوامل موثر در جهت تاثیرگذار بودن بر قدرت های بزرگ دنیا مانند ۱+۵ بوده است.
رکن آبادی در ادامه اظهار کرد: این که کشورهای بزرگ دنیا بنشینند و به سخنان نماینده جمهوری اسلامی ایران و اصول تعیین شده آنها گوش دهند، نشات گرفته از موضع قوی و جهانی جمهوری اسلامی ایران است که اینگونه تاثیرگذار بوده است و توانسته طرف مقابل متقاعد کرده و این باور را در همگان ایجاد نماید که در دنیا کشوری به نام ایران وجود دارد که باید موردتوجه قرار گیرد.
سفیر سابق ایران در لبنان گفت: همه شاهد بودند که پس از صدور بیانیه لوزان، این رییس جمهور آمریکا بود که دربرابر ایران سه گزینه نظامی، تحریم یا گفتگو را مطرح و اعلام کرد چاره ای جز گفتگو نداریم واین بیانگر قدرت ، صلابت و دقت عمل ایران است.
این تحلیلگر مسائل سیاسی در منطقه خاطرنشان کرد: صحت عملکرد جمهوری اسلامی به ویژه در حوزه سیاست خارجی و تامل با کشورهای مختلف جهان با در نظر گرفتن اصول ایران ، باعث تقویت بیش از پیش مقاومت ضد صهیونیستی شده است.

انتهای پیام/