رئیس شورای مشورتی اصلاح طلبان با اشاره به اعلام نتایج صلاحیت کاندیداها در مرحله بعدی انتخابات گفت: قانون اساسی تکلیف همه را روشن کرده و اگر کاندیدایی رد صلاحیت شد باید به قانون عمل کند.
به گزارش نسیم سرخس به نقل از مشرق، حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری، دوشنبه شب در جمع دانشجویان دانشگاه یزد اظهار داشت: کاندیداها، چه اصلاح طلب و چه اصولگرا باید در برابر رد صلاحیت خود به مرّ قانون عمل کنند.

وی در عین حال، صلاحیت کاندیداها را نیز حق الناس خواند و تاکید کرد: از مسئولان می‌خواهیم با نحوه فعالیت خود، شرایط بی‌اعتمادی مردم را فراهم نکنند.
موسوی لاری تصریح کرد: دانشجویان انتخابات را به محلی برای تضارب آرا و بیان دیدگاه‌ها تبدیل کنند و مسئولان نیز عرصه را به نحوی باز بگذارند که مردم با آگاهی به جای رای دادن به اقوام خود، به کسی رای دهند که افکار عمومی و خواسته های مردم با آنها همراه باشد.
موسوی لاری ادامه داد: راهبردی که اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم پیش روی خود قرار داده اند این است که در هر حوزه انتخابیه، افراد خوش فکر انتخاب شوند و در نهایت فرد مورد نظر به شورای مشورتی اصلاح طلبان تهران معرفی شود و آن فرد مورد حمایت قرار گیرد.
وی تاکید کرد: افرادی که در لیست اصلاح طلبان قرار می گیرند افرادی خوش فکر هستند اما اصلاح طلبان نباید در حوزه خود با یکدیگر رقابت کنند و باید خوش فکرترین شخص وارد رقابت انتخاباتی شود و همه از او حمایت کنند.
موسوی لاری در بخش دیگری از سخنان خود به بیان دیدگاه‌های اصلاح طلبی و اصولگرایی پرداخت و افزود: اصولگرایی و صلاح طلبی در مقوله های مختلف سیاست، فرهنگ و اقتصاد تفاوت دیدگاه دارند اما هدف آنها یکی است و فقط در اجرا متفاوت هستند و همه هدف سربلندی انقلاب اسلامی را دنبال می کنند.
وی بیان کرد: دولت‌ها نیز هر کدام به پشتوانه احزاب روی کار آمدند و یکی دولت آقای هاشمی بود، یکی دولت اطلاحات بود، یکی دولت احمدی نژاد و یکی هم آقای روحانی که هر کدام برای کارآمدی دولت و کشور نسخه پیچیدند.
موسوی لاری تاکید کرد: هر دولت کارنامه دارد و این کارنامه از طرف اصلاح طلبان قابل دفاع است زیرا تنش زدایی در سیاست خارجی این دولت کمک کرد دشمنان جمهوری اسلامی کمتر و دوستانش بیشتر شوند و شرایطی پیش آمد که از پتانسیل‌های دنیا استفاده کنیم.
این همایش با حاشیه‌هایی نیز همراه بود و به رغم دعوت قبلی در ابتدا از ورود خبرنگاران به جز خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ممانعت شد.
این همایش در نهایت به قهر موسوی لاری و نیمه کاره رها کردن سخنرانی توسط وی و خروج از سالن به دلیل مخالفت برخی دانشجویان منجر شد.
منبع: مهر
انتهای پیام/م