سرخس، یکی از فرصت‌های مرزی برای توسعه امنیت اقتصادی کشور است
سرخس، یکی از فرصت‌های مرزی برای توسعه امنیت اقتصادی کشور است
عزیزی گفت: یکی از فرصت‌های مرزی بسیار خوب ما شهرستان سرخس و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است که هم از لحاظ اقتصادی زمینه‌بخش توسعه امنیت اقتصادی کشور و فرصتی برای توسعه روابط اقتصادی با آسیای میانه است.

ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در راستای برنامه‌های مصوب خودش حضور در استان‌های مرزی کشور را در دستور کار دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: از روز گذشته با حضور تعدادی از اعضای کمیسیون در خراسان رضوی حاضر شدیم و جلساتی را با مسئولان و شورای تامین استان داشتیم و در ادامه بازدید از نوار مرز استان خراسان رضوی انجام شد.

وی با بیان اینکه امروز از برخی فرصت‌های مرزی استان بازدیدی داشتیم، تصریح کرد: یکی از فرصت‌های بسیار خوب ما شهرستان سرخس و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان است که هم از لحاظ اقتصادی زمینه‌بخش توسعه امنیت اقتصادی کشور و فرصت بسیار خوبی برای توسعه روابط اقتصادی با آسیای میانه است و کریدور شمال و جنوب را همین منطقه باید بدانیم.

عزیزی بیان کرد: بررسی مسائل، موضوعات، مشکلات و نقطه نظرات مسئولان شهرستان سرخس برای ما حائز اهمبت بود، از این جهت پیش‌بینی کردیم، نشستی را در منطقه ویژه اقتصادی سرخس برگزار و مطالب موردنظر مسئولان را برای طرح در مجلس احصا کنیم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: در آینده باید کمک کنیم، شهرستان سرخس و منطقه ویژه اقتصادی سرخس به همه قابلیت‌هایی که پیش‌بینی شده دسترسی پیدا کند و نقاط ضعف و قوت خودمان را در این منطقه احصا کنیم و توسعه اقتصادی، تجاری و فرهنگی منطقه را بیشتر کنیم و این تامین‌کننده امنیتی است که ما در کمیسیون آن را دنبال می‌کنیم.

وی عنوان کرد: باید تلاش کنیم، بخشی از زیرساخت‌های این منطقه به مکمل اقدامات گذشته هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد و روابط با کشورهای همسایه را به‌عنوان یک اصل دنبال کنیم و برخی محدودیت‌های که بعد از کرونا در تجارت منطقه‌ای ایجاد شده را برطرف کنیم.

عزیزی در ادامه با اشاره به طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد تجاری صنعتی بیان کرد: نمایندگان مجلس این اعتقاد را دارند که منطقه ویژه اقتصادی سرخس در آینده به منطقه آزاد تبدیل شود، منتهی لازمه‌اش این است که دولت هم تلاش خودش را داشته باشد و اقناع‌سازی لازم را انجام دهد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حتما نمایندگان خوب استان خراسان رضوی هم در این رابطه باید هماهنگ باشند و فکر می‌کنم، با نوع نگاهی که اعضای کمیسیون امنیت ملی برای توسعه منطقه سرخس و امنیت این منطقه دارند، امیدواریم این اتفاق بیفتد و در آینده نزدیک مجلس وظیفه خودش را عملیاتی کند.

انتهای پیام/۴۰۰۴

خبرنگار: احسان بابائی

  • نویسنده : احسان بابائی