روحانیون بنیانگذار سنت‌های حسنه در روستاها باشند
روحانیون بنیانگذار سنت‌های حسنه در روستاها باشند
رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با سنت‌های حسنه پایه‌گذاری شد، گفت: در دورانی که دشمنان به دنبال بدعت سازی هستند، روحانیون ما باید به دنبال ایجاد سنت‌های حسنه به‌خصوص در روستاها باشند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام امرالله سبحانی نیا در همایش طلایه‌داران هدایت شهرستان سرخس بابیان اینکه باید امروز در روستاها سنت‌های حسنه ایجاد شود، گفت: روحانیون مستقر در روستاها تلاش کنند تا در دوران خدمتشان بنیانگذار سنت‌های حسنه در روستاها باشند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی با سنت‌های حسنه پایه‌گذاری شد، افزود: در دورانی که دشمنان به دنبال بدعت سازی هستند، روحانیون ما باید به دنبال ایجاد سنت‌های حسنه باشند.

 

وی تصریح کرد: رد پای دین و دین‌داری را باید با سنت سازی‌های حسنه حفظ کرد که می‌توان این سنت سازی‌ها را در حوزه‌های مختلف انجام داد.

 

سبحانی نیا بابیان اینکه بهترین و خوش‌فکرترین فرزندان ایران اسلامی را منافقین شکار کردند، گفت: اگر ما نتوانیم جوانان و نخبگان را جذب دین کنیم، قطعاً شکار شیطان خواهند شد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی تأکید کرد: افراد خاص را باید جذب دین کرد تا در سرنوشت کشور تأثیرگذار باشند به همین دلیل در حوزه طلبگی نیز باید نخبگان ما جذب شوند.

 

وی بابیان اینکه در تبلیغ دین باید واجبات در اولویت منابر ما باشد، ادامه داد: در تبلیغ دین به‌خصوص در روستاها نباید از واجبات دینی و سیاسی پایین‌تر آمد.

 

سبحانی نیا اظهار داشت: امروز یکی از دردهای جامعه ما ناسازگاری است که باید در اولویت روحانیون عزیز قرار بگیرد و منابر ما ابزاری برای تبیین حق‌وحقوق مردم و خانواده‌ها نسبت به یکدیگر باشد.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی با تأکید بر اینکه وحدت یک مسئله اساسی است، بیان داشت: درجایی که وحدت وجود دارد باید آگاهی مردم را بیشتر کرد و درجایی که وحدت ضعیف است باید با سنت‌ها آن را تقویت کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ پزشکی بدون آزمایش دارو تجویز نمی‌کند، گفت: روحانیون ما باید در ابتدا روستاها را معاینه کرده و وقتی دردها شناسایی شد، داروی مناسب آن را تجویز کنند.

 

سبحانی نیا در ادامه به اهمیت و جایگاه نماز اشاره و خاطرنشان کرد: نماز را باید به نسل جوان سبک آموزش داد و این مسئله توسط روحانیون ما تبیین شود که نماز در زندگی انبیاء ما چه جایگاهی داشته است.

 

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان رضوی در پایان گفت: روحانیون در ایام محرم یک‌شب را به تشریح جایگاه نماز بپردازند و به سؤالاتی که در ذهن جوانان ما در اهمیت نماز می‌آید پاسخ دهند.

انتهای پیام/