دوره تکمیلی امداد در سرخس برگزار شد
دوره تکمیلی امداد در سرخس برگزار شد
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس از برگزاری دوره تکمیلی امداد با حضور 30 داوطلب خواهر در شهرستان خبر داد.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: دوره تکمیلی امداد با حضور ۳۰ داوطلب خواهر هم اکنون به مدت روزانه ۳ ساعت در جمعیت هلال احمر شهرستان در حال برگزاری است.

 
وی افزود: جمعیت هلال احمر همه ساله با برگزاری کلاس های مقدماتی امداد و نجات و کمک های اولیه، مهارت های پایه داوطلبی، عمومی امداد و همچنین دوره های تخصصی اقدام به پرورش نیروهای متخصص در عرصه امدادرسانی می کند.

 
رئیس جمعیت هلال احمر سرخس با اشاره به اهداف برگزاری این دوره تصریح کرد: اعضا در این دوره با انواع سوانح، اسکان اضطراری و اردوگاه، فوریت های پزشکی، حمل مصدوم، نحوه برخورد با مصدوم و حمایت روانی، دارو شناسی در سوانح و تجهیزات امدادی آشنا می شوند.

 
گودرزی همچنین با اشاره به ارزش حضور بانوان در هلال احمر خاطرنشان کرد: بانوان می توانند در امور جوانان، پشتیبانی در حوادث و نیز حمایت های روانی در حوادث فعالیت های موثری داشته باشند، روحیه انسان دوستانه و طبع لطیف زنانه می تواند در انجام درست فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه تاثیر بسیاری داشته باشد.

 
وی با تاکید براهمیت فراگیری مباحث امدادی از سوی خانواده ها برای بهره گیری از آن ها در زمان حادثه اظهار کرد: تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر جمعیت هلال احمر تنها با مشارکت مردم وشرکت در این کلاس ها شدنی است.

انتهای پیام/