حضور سرزده فضانورد روس در یادواره شهدا+ عکس
حضور سرزده فضانورد روس در یادواره شهدا+ عکس
الکساندر لازوتکین فضانورد برجسته روسیه در اقدامی سرزده در یادواره شهدای شهرستان نهاوند حضور پیدا کرد.

به گزارش نسیم سرخس به نقل از پایگاه خبری گرو، مراسم یادواره شهدای گروه انقلابی ابوذر نهاوند و گرامیداشت شهدای مدافع حرم امروز با حضور مردم نهاوند و با سخنرانی سردار باقرزاده در مصلا شهرستان نهاوند برگزار شد.

نکته جالب مراسم امروز حضور سرزده و بدون اعلام قبلی الکساندر لازوتکین فضانورد برجسته و مهندس طراحی سامانه‌های فضایی روسیه در این مراسم بود.

این فضانورد روس با لباس فضانوردان در میانه‌های مراسم بود که به همراه مترجم خود به جمع مردم نهاوند اضافه شد و برای دقایقی در جمع آن‌ها حاضر شد.

لازوتکین که چند روزی است به ایران آمده است امروز صبح وارد شهرستان نهاوند شد و پس از ادای احترام به شهدای این شهرستان برنامه‌های آموزشی خود را آغاز کرد.

این فضانورد روس سپس باهدف ایجاد انگیزه در بین دانش آموزان دو کارگاه آموزشی را در کانون فرهنگی و هنری شهید باهنر نهاوند اجرا کرد.

در سال ۱۹۸۹ الکساندر لازوتکین را به‌عنوان نامزد سفر به فضا برای معاینه پزشکی به انستیتوی بررسی مشکلات پزشکی فرستادند. بعد از معاینه‌ای کامل مشخص شد که او توانایی سفر به فضا را دارد.

لازوتکین از مهندسان برجسته شرکت سازنده سفینه‌های مختلف فضایی ازجمله ناو کیهانی سایوز است که مدت‌ها به‌عنوان مربی با فضانوردان کار می‌کرده و از سال ۱۹۹۲ در مرکز آموزش فضانوردان آموزش‌دیده است.

647128

647129

انتهای پیام/