تولید و اشتغال مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی هستند/ گسترش تولید اشتغال را ممکن می‌کند/ بازار ۸۰ میلیون نفری ایران نباید در اختیار کشورهای خارجی باشد
تولید و اشتغال مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی هستند/ گسترش تولید اشتغال را ممکن می‌کند/ بازار ۸۰ میلیون نفری ایران نباید در اختیار کشورهای خارجی باشد
سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا بابیان اینکه تولید و اشتغال مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی هستند، گفت: با گسترش تولید اشتغال ممکن می‌شود و گسترش تولید به شرطی ممکن است که بازار 80 میلیون نفری ایران در اختیار کشورهای خارجی قرار نگیرد.

محمد حسن قدیری ابیانه در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۶ از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» اظهار کرد: تکرار سال به‌عنوان اقتصاد مقاومتی و تأکید بر تولید و اشتغال نشان‌دهنده این است که مقام معظم رهبری ازآنچه در سال گذشته توسط دولت انجام‌شده راضی نیستند.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با تأکید بر اینکه حتماً باید در جهت اقتصاد مقاومتی عمل کنیم، تصریح کرد: تولید و اشتغال مهم‌ترین بخش عرصه اقتصاد مقاومتی هستند که هم دولت و هم مردم باید برای تحقق آن تلاش کنند.

 

وی افزود: در سال گذشته معلوم شد که فرمایشات مقام معظم رهبری درباره بدبینی به آمریکا و تعهداتش یک بدبینی واقعی بوده و امید به اینکه دشمن دست از دشمنی بردارد و به تعهداتش عمل کند، تحریم‌ها را لغو کند و با رفع تحریم‌ها موانعی برداشته شود یک امید واهی است.

 

قدیری ابیانه بابیان اینکه دولت با این امید واهی فرصت‌های زیادی را در این چهار سال از دست داد، اظهار داشت: امسال حتماً باید تمام توان کشور بسیج شود تا شعار «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» عملی شود.

 

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: با گسترش تولید اشتغال ممکن می‌شود و گسترش تولید به شرطی ممکن است که بازار ۸۰ میلیون نفری ایران در اختیار کشورهای خارجی قرار نگیرد.

 

وی بیان داشت: راه اینکه بازار ۸۰ میلیونی ایران در اختیار خارجی‌ها نباشد و به تولید کشور کمک کند این است که مردم ما نسبت به خرید کالای ایرانی از خودشان تعصب نشان دهند و به خرید محصول ایرانی افتخار کنند، البته برای اینکه کیفیت محصول تولید داخل افزایش پیدا کند باید تلاش کنند از بین محصولات داخل باکیفیت‌ترین آن را بخرند تا یک رقابتی در بین تولیدکنندگان شکل بگیرد.

 

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: انتخابات سال ۹۶ این امکان را فراهم می‌کند که اقتصاد کشور از ریل موجود که یک ریل نامناسب و ناهماهنگ است به یک ریل همسو با اقتصاد مقاومتی انتقال پیدا کند و امیدواریم این تحول صورت بگیرد.

انتهای پیام/