تصاویری از آخرین شهید تفحص
تصاویری از آخرین شهید تفحص
شهید فرزاد زنگنه کارشناسی حسابداری بود که قریب ۱۵ سال در عملیات‌های گوناگون تفحص به‌عنوان یکی از نیروهای متخصص نقش آفرینی فراوانی داشت. از این شهید عزیز یک دختر دو و نیم ساله به یادگار مانده است.
به گزارش نسیم سرخس، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح روز گذشته در مراسم استقبال از پیکر مطهر ۹۳ شهید تازه تفحص شده که از مرز شلمچه وارد کشور شدند آماری از وضعیت تفحص شهدا اعلام داشت و گفت: « بیش از ۳۰ سال است در داخل خاک عراق، ۶ گردان تحت کنترل کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح بوده‌اند و تفحص می‌کنند، ۲۴ گروه هم از سپاه فعالیت می‌کردند تا اینکه کار محدودتر شد. کار تفحص از دوران رژیم بعث وجود داشت و تاکنون تداوم یافته، پیکر مطهر ۴۵هزار شهید تاکنون کشف شدند، ۵۰ نفر از نیروهای تفحص به شهادت رسیدند و نیروها همچنان آمادگی دارند تا برای بازگرداندن پیکر شهدا به شهادت برسند.وی با ابراز آمادگی نیروهای جان‌برکف کمیته جستجو برای جانبازی در راه تفحص، افزود: ۱۲۰ نفر نیز تاکنون از نواحی مختلف جسمی جانباز شدند اما کار را رها نکردند، بنای کار آن‌ها بر بازگردانی پیکرهای طیبه شهدا است، چراکه این شهدا فرزندان امام(ره)، استقلال و شرف ایران اسلامی هستند، قرار نیست پیکرهایشان را در بیابان‌ها به فراموشی بسپاریم.»

فرزاد زنگنه پنجاه و یکمین شهید تفحص است که در طول سالیان زیادی که از جنگ تحمیلی می‌گذرد در راه جستجوی پیکرهای مطهر شهدا که طی عملیات‌های مختلف دوران دفاع مقدس شهید شده و پیکرشان در مناطق به جا مانده است، جانش را فدا کرده است. روز گذشته شاید در همان ساعاتی که پیکر شهدایی که به دست خودش تفحص شد‌ه‌اند به کشور بازگردانده می‌شد در عراق و در حین ماموریت به شهادت رسید.

شهید فرزاد زنگنه متولد ۱۳۵۸ و دارای مدرک کارشناسی حسابداری بود که قریب ۱۵ سال در عملیات‌های گوناگون تفحص به‌عنوان یکی از نیروهای متخصص نقش آفرینی فراوانی داشت. از این شهید عزیز یک دختر دو و نیم ساله به یادگار مانده است.

طبق اعلام سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح، صبح روز گذشته ۲۱ دی ماه ۹۴ برادر بسیجی مخلص و فداکار «فرزاد زنگنه» از اعضای باسابقه گروه جستجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح در جریان عملیات برون‌مرزی در کردستان عراق در محدوده جبل مروارید بر اثر انفجار بمب کنترل از راه دور تروریست‌های داعش به شهادت رسید. در خلال این حادثه «حسینعلی غلام‌نژاد» نیز مجروح شد که اقدامات لازم جهت درمان وی در حال حاضر در یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه در حال انجام است. او نیز هم اکنون صد و بیست و یکمین جانباز تفحص است.

پیکر شهید زنگنه که از اهالی شهرستان باغ‌ملک خوزستان می‌باشد، در روز گذشته از طریق مرز پرویزخان قصرشیرین وارد کشور شد. مراسم تشییع و خاکسپاری در روز پنج‌شنبه ۲۴ دی ماه ۹۴ در شهرستان باغ‌ملک استان خوزستان برگزار خواهد شد.

تصاویری از این شهید تفحص در ادامه می‌آید:

منبع: تسنیم
انتهای پیام/