به‌دنبال تحقق اشتغال پایدار در سرخس هستیم/ رفع تنش آبی در ۱۶ روستای سرخس با مشارکت دولت و سپاه
به‌دنبال تحقق اشتغال پایدار در سرخس هستیم/ رفع تنش آبی در ۱۶ روستای سرخس با مشارکت دولت و سپاه
سرپرست فرمانداری سرخس گفت: در حوزه آب روستایی ۱۶ روستای شهرستان سرخس دارای تنش آبی هستند که با توان دولت و مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه کار آبرسانی به این روستاها در حال انجام است؛ خودمان را موظف به تامین آب شرب باکیفیت برای مردم شهرستان می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حسن نوری‌زاده، سرپرست فرمانداری سرخس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه سرخس با اشاره به اقدامات دولت مردمی سیزدهم در شهرستان سرخس اظهار کرد: امام جمعه شهرستان پشتوانه محکمی برای دولت و زبان گویای مردم است.

وی افزود: در کمتر از ۴ ماه وظایفی داشتیم که یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید مدیریت می‌کردیم، این بود که حس اعتماد به دولت را باید به مردم برمی‌گرداندیم؛ با پشتوانه مردمی توانستیم سیاست‌های دولت را در سرخس اجرایی کردیم.

سرپرست فرمانداری سرخس تصریح کرد: در حوزه اشتغال بومی در حوزه استخدام‌های دولتی و خصوصی تلاش‌های شبانه‌روزی داشتیم که نتیجه آنان اشتغال ۱۰۰ درصدی ۱۳۰ نفر از جوانان بومی در بیمارستان غدیر نفت شد.

نوری‌زاده ادامه داد: ورود سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف به منطقه ویژه اقتصادی سرخس نوید توسعه منطقه و اشتغال انبوه را می‌دهد؛ به مردم قول می‌دهیم که جذب‌های بومی پویاتر و آمار اشتغال جوانان بومی هم قابل قبول خواهد بود؛ به‌دنبال تحقق اشتغال پایدار در منطقه هستیم.

سرپرست فرمانداری سرخس گفت: در حوزه آب شرب بیش از ۲۰ سال از خط انتقال آب از سد دوستی به سرخس می‌گذرد و برای اولین بار حق‌آبه شرب شهرستان سرخس از سد دوستی سند رسمی گرفت و ۵ میلیون مترمکعب آب برای شرب محقق شد.

وی تصریح کرد: ۳۵ کیلومتر از خط انتقال آب سد دوستی به سرخس امسال اجرا می‌شود؛ حق‌آبه سد دوستی برای مردم سرخس را محقق می‌کنیم؛ از طرفی ظرف ۶ ماه پروژه کانال درجه یک پایاب سد دوستی محقق می‌شود.

نوری‌زاده عنوان کرد: در حوزه آب روستایی بیش از ۱۶ روستای شهرستان دارای تنش آبی هستند که با توان دولت و با اقدامات شبانه‌روزی و مشارکت قرارگاه رفع محرومیت‌زدایی سپاه کار آبرسانی به این روستاها در حال انجام است؛ خودمان را موظف به تامین آب شرب باکیفیت برای مردم شهرستان می‌دانیم.

سرپرست فرمانداری سرخس ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای جاده سرخس اختصاص یافته که باید پیگیر تکمیل آن باشیم؛ کار گازرسانی به ۲۴ روستای شهرستان هم تا پایان امسال انجام و به بهره‌برداری می‌رسد.

نوری‌زاده پیگیری برای تحقق تعرفه مناطق گرمسیری برای مردم شهرستان، ارتقای نیروگاه ۵۵ مگاواتی شهرستان به ۵۲۰ مگاوواتی ظرف مدت ۱۸ ماه، پذیرش دانشجو در رشته‌های مهندسی نفت و مهندسی انرژی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سرخس، پیگیری تکمیل مجتمع فرهنگی هنری و احیای باشگاه صنعت گاز سرخس و حل معضل ریزگردها را از برنامه‌های در دست اقدام دولت در شهرستان سرخس برشمرد.

وی در پایان گفت: در حوزه انتصابات مشکلاتی داریم که در ساختارها باید حل شود تا بتوانیم به دور از اقدامات حزبی و جناحی جوانان انقلابی و توانمند بومی را در راس مدیریت‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/