«جهاد تبیین» راه جلوگیری از تکرار فتنه‌ها است
«جهاد تبیین» راه جلوگیری از تکرار فتنه‌ها است
حجت‌الاسلام سالاری گفت: در فتنه ۸۸، بزرگ‌ترین خیانت برخی احزاب و سیاسیون داخلی این بود که پاک‌ترین نظام سیاسی دنیا را متهم به «تقلب» کردند و فرصت عالی حضور نزدیک به ۸۵ درصدی واجدان شرایط در انتخابات را که در دنیا بی‌نظیر بود را تبدیل به تهدید کردند و این خیانت بزرگی بود.

حجت‌الاسلام کاظم سالاری، مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به اهداف شکل‌گیری فتنه ۸۸ اظهار کرد: فتنه ۸۸ از جنس انقلاب‌های رنگی بود که در کشورهای مختلف جهان با هدایت غربی‌ها و در راس آن‌ها سیاستمدار غربی، جورج سوروس برنامه‌ریزی شده بود؛ نوع پیاده‌سازی انقلاب‌ رنگی در جمهوری اسلامی ایران با هدف براندازی نظام بود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس افزود: فتنه ۸۸ از نوع انقلاب‌های رنگی و با استفاده از ابزار انتخابات با هدف براندازی جمهوری اسلامی ایران طراحی شد؛ اگر هم سران فتنه در انتخابات پیروز می‌شدند، انحراف انقلاب از مسیر صحیحش را دنبال می‌کردند.

وی درباره آرایش گروه‌های سیاسی داخلی در قبال فتنه ۸۸ تصریح کرد: گروهی در این فتنه سطحی‌نگری کردند، یعنی نتوانستند عمق مسئله را پیدا کنند؛ گروه‌های دوم گروه‌های بدخواه بودند که همیشه دنبال این هستند که انقلاب را از مسیر خودش منحرف کنند و سودای براندازی دارند.

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: گروه سوم نیز گروه‌های انقلابی واقعی بودند، که با تحلیل درست بصیرت خودشان را نشان دادند و هم توانستند خودشان را حفظ کنند و هم جامعه را نجات دادند.

جداشدگان از خط ولایت در فتنه ۸۸ رفوزه شدند

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس تصریح کرد: در جریان فتنه ۸۸، کسانی که از خط ولایت جدا شده بودند، رفوزه شدند؛ این‌ها کسانی بودند که نتوانستند تحلیلشان را منطبق با تحلیل رهبر معظم انقلاب درباره فتنه کنند و خودشان را در مدار قانون نگه دارند.

وی گفت: کسانی که نتوانستند دست دشمن را در فتنه ۸۸ ببینند و ساده‌انگاری کردند، در جریان فتنه ۸۸ رفوزه شدند؛ هم کسانی که سکوت کردند و هم کسانی که به فتنه‌گران کمک کردند، رفوزه شدگان این فتنه بودند؛ کسانی که از خط رهبری جدا شدند، در فتنه ۸۸ رفوزه شدند.

بزرگ‌ترین خیانت برخی سیاسیون داخلی در فتنه ۸۸ اتهام «تقلب» به نظام بود

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: در مسیر فتنه ۸۸، بزرگ‌ترین خیانت برخی احزاب و سیاسیون داخلی این بود که نظام اسلامی را متهم به «تقلب» کردند؛ پاک‌ترین نظام سیاسی دنیا را متهم به تقلب کردند و فرصت عالی حضور نزدیک به ۸۵ درصدی واجدان شرایط در انتخابات را که در دنیا بی‌نظیر بود را تبدیل به تهدید کردند و این خیانت بزرگی بود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس اضافه کرد: این احزاب و سیاسیون در حقیقت بهترین فرصت را که مشارکتی کم‌نظیر در دنیا بود و موجب اقتدار سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی در دنیا می‌شد را با خیانتی بزرگ به نظام اسلامی، تبدیل به تهدید کردند.

اگر تدابیر رهبری نبود، کشور در فتنه ۸۸ دچار آشوب‌های داخلی می‌شد

وی در ادامه به نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ اشاره و خاطرنشان کرد: نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ بی‌بدیل بود؛ اگر سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری نبود، کشور در فتنه ۸۸ دچار آشوب‌ها و درگیری‌های داخلی می‌شد.

حجت‌الاسلام سالاری بیان کرد: مقام معظم رهبری بر قانون پافشاری کردند و در عین حال با بصیرت‌افزایی و هدایت افکار عمومی و مشخص کردن دست دشمن، جلوی تحقق اهداف این فتنه را گرفتند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس با اشاره به نقش مردم در خاموش کردن فتنه ۸۸ تصریح کرد: مردم ما دو کار را برای فرونشاندن آتش فتنه انجام دادند؛ روز به روز مردم با بصیرت و شناختی که از دشمن پیدا کردند، به سران فتنه بی‌توجهی کردند؛ مردم دیدند که سران فتنه ابزار دست مستکبران شدند.

وی افزود: دوم اینکه مردم جایی که نیاز به حضور انقلابی بود، وارد صحنه شدند و خودشان را نشان دادند؛ عدم حضور مردم در اعتراضاتی که سران فتنه به‌دنبال آن بودند و حضور در صحنه‌ها برای دفاع انقلاب مانند حماسه ۹ دی، آتش فتنه را خاموش کرد.

پس از فتنه ۸۸، نفاق از چهره بسیاری از گروه‌های سیاسی برداشته شد

حجت‌الاسلام سالاری به آرایش گروه‌های سیاسی داخلی پس از فتنه ۸۸ اشاره و عنوان کرد: پس از فرو نشستن گرد و غبار فتنه، نفاق از چهره بسیاری از گروه‌های سیاسی برداشته شد.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس تصریح کرد: گروه‌های سیاسی داخلی پس از فتنه ۸۸ تقسیم شد به گروه‌هایی که حقیقتا به آرمان‌های انقلاب اسلامی باور دارند و حاضرند پای این آرمان‌ها بمانندو گروه دیگر هم بودند که کج‌فهمی‌ها و منافع خودشان را در مسائل انقلاب دخالت دادند.

وی در ادامه به نقش رسانه‌های داخلی در جریان فتنه ۸۸ اشاره کرد و افزود: برخی از رسانه‌های داخلی مانند برخی جریان‌های سیاسی در فتنه ۸۸ سکوت اختیار کردند و گروه‌های بدخواه را پشتیبانی و افکار فتنه‌گران را منتشر کردند و برخی از رسانه‌های داخلی مانند گروه‌های سوم سیاسی، روشنگری کردند و باعث افزایش بصیرت مردم شدند.

انقلاب مخملی در کشورهایی اتفاق افتاد که ضد آمریکایی بودند

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه فتنه ۸۸، نسخه‌ای از تلاش برای ایجاد انقلاب مخملی یا رنگی در ایران بود، عنوان کرد: انقلاب مخملی طرحی برای تغییر دادن حکومت‌هایی است که با نظام‌های مستکبر جهان، یعنی آمریکا و غرب همراهی ندارند.

وی اضافه کرد: این انقلاب‌ سوء استفاده از خود مردم علیه مردم است؛ یعنی با فریب دادن افکار عمومی و استفاده از خواص، مردم را وارد میدان می‌کنند تا اهدافی که آمریکا و غرب دارند، در کشورها پیاده شود.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس گفت: انقلاب مخملی می‌خواهد از مردم کشورها استفاده کند تا سیاست‌های سیاستمداران غربی را برای کشورشان بپذیرند و نظام ضد غربی و ضد آمریکایی را ساقط کنند.

حجت‌الاسلام سالاری تصریح کرد: انقلاب مخملی در کشورهایی اتفاق افتاد که ضد آمریکایی بودند؛ در راس این انقلاب‌ها هم جورج سوروس و این دست سیاستمداران هستند و از گسل‌های مختلف و طراحی مسائلی چون تقلب در انتخابات استفاده و مردم را فریب می‌دهند، اما این طرح آن‌ها برای جمهوری اسلامی شکست خورد.

«جهاد تبیین» راه جلوگیری از تکرار فتنه‌هایی از جنس فتنه ۸۸ است

وی در ادامه «جهاد تبیین» را راه جلوگیری از تکرار فتنه‌هایی از جنس فتنه ۸۸ عنوان کرد و افزود: تنها راهی که می‌توانیم از فتنه‌هایی همچون فتنه ۸۸ جلوگیری کنیم، بصیرت‌افزایی و همین جهاد تبیینی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند.

مدیر حوزه علمیه امام رضا(ع) سرخس در پایان خاطرنشان کرد: اگر مردم ما دست دشمن را ببینند و دشمن را باور کنند و ابزارها و رسانه‌های دشمن را بشناسند و خباثت او را بفهمند و پاک بودن و خدمتگزاری انقلابیون را ببینند و این مسائل برای مردم تبیین شود، فتنه‌ها خنثی می‌شود.

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی