اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح ما است/ باید قدم نحس آمریکا از عراق قطع شود
اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح ما است/ باید قدم نحس آمریکا از عراق قطع شود
حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح ما است، گفت: دو نکته در عراق بسیار مهم است که مورد اول یکپارچگی و وحدت بیشتر در عراق است و نکته دیگر اینکه باید قدم نحس آمریکا از عراق قطع شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه سرخس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره نیروهای مسلح، اظهار کرد: اعطای مدال علوی حصون الرعیه افتخاری بس بزرگ برای نیروهای مسلح ما است.

امام جمعه سرخس با بیان اینکه از بیانات رهبر معظم انقلاب می‌تواند برداشت کرد که ایشان از نیروهای مسلح راضی هستند، گفت: اخراج آمریکا از منطقه مهم‌ترین دستاورد نیروهای مسلح ما است و این موضوع باید گفتمان‌سازی شود که آمریکا از کل منطقه اخراج شود و هر دولتی که آمریکا را از منطقه خارج کند آن دولت محبوب ملت‌ها می‌شود و هر کسی به آنها جا بدهد منفور می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیتی که به ما به دست آوردیم این امنیت عاریه‌ای نیست بلکه امنیت مستقل ودرون‌زا است افزود: این امنیت را ما گدایی نکردیم اما در برخی کشور‌ها امنیت‌شان را گدایی کردند و امنیت‌شان به چند کشور ابرقدرت گره خورده است، امارت و عربستان امنیت عاریه‌ای دارند امنیت مستقل ندارند.

حجت‌الاسلام بختیاری تاکید کرد: کشورهایی که امنیت‌شان عاریه‌ای است در حقیقت امنیت‌شان پوشالی است؛ امنیت مستحکم امنیتی است که مستقل و روی دوش جوانان همان کشور باشد، باید بدانند که چاهی که بکنند اول خودشان در آن می‌‌افتند.

امام جمعه سرخس گفت: آذربایجان ظرفیتی دارد که می‌تواند لبنان دوم شود چون آنجا ۶ میلیون عاشق اهل بیت داریم و ایران حُسن همجواری را رعایت کرده است.

وی با تبریک هفته نیروی انتظامی بیان کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار نظام و پناهگاه ملت است؛ در رابطه مبارزه با مفاسد اجتماعی، مظهر امر به معروف و نهی از منکر نیروی انتظامی است.

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس عراق گفت: امیدواریم با پیروزی جریان مقاومت در مجلس عراق شاهد سومین پیروزی جبهه مقاومت در منطقه باشیم.

امام جمعه سرخس نتایج انتخابات در ایران و سوریه را پیروزی‌های اول و دوم جبهه مقاومت در منطقه دانست و خاطرنشان کرد: دو نکته در عراق بسیار مهم است که مورد اول یکپارچگی و وحدت بیشتر در عراق است و نکته دیگر اینکه باید قدم نحس آمریکا از عراق قطع شود.

مال و جان برای تجارت الهی و جهاد در راه خدا است

خطیب جمعه سرخس در خطبه عبادی نماز جمعه سرخس با توصیه به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: انسان با تقوا زرنگ است و اهل تجارت و سرمایه‌گذاری در بازار است اما چگونه تجارت و سرمایه‌گذاری منظور است؛ بازار و تجارت وجود دارد که اگر در آن سرمایه‌گذاری کند از عذاب دردناک الهی نجات می‌دهد.

وی افزود: هر تجارتی که ما را از عذاب الهی دور کند آن تجارت تجارت الهی است؛ ایمان گوهر گرانبهایی است که هر کس آن را به دست آورد باید آن را حفظ کند و ارتقا دهد.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: انسان باید به ایمان به خدا و پیامبرش اقرار کند و در راستای این ایمان باید عمل کنیم و هر کس ایمان را به دست آورد می‌تواند تجارت کند و اگر بخواهیم آن را به دست بیاوریم باید سراغ کسی برویم که بالاترین ایمان را دارد و آن نزد امیرالمومنین امام علی(ع) است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهید تجارت الهی انجام دهید باید در راه خدا جهاد کنیم و آن هم با مال و جان باید جهاد کنیم و هر کجا مال نیاز است مال را به پای دین خدا بریزیم و هر کجا جان نیاز است باید جانمان را بدهیم.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: ما جان و مال خود را برای خدا می‌دهیم و خدا سه پاداش بزرگ به ما می‌دهد که یکی مغفرت الهی است.

امام جمعه سرخس در پایان گفت: وارد شدن به بهشت و سکونت و آرامش در بهشت دو پاداش دیگری است که خداوند به انسانی می‌دهد که با مال و جان خود جهاد کرده است.

انتهای پیام/ع