اجرای طرح تشدید برخورد با گران‌فروشی در سرخس
اجرای طرح تشدید برخورد با گران‌فروشی در سرخس
سرپرست اداره صمت سرخس از اجرای طرح تشدید برخورد با گران‌فروشی همزمان با ایام پایانی سال در این شهرستان خبر داد.

علی‌اکبر اکبری در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، اظهار کرد: پیرو دستور قضایی و تأکید دادستان عمومی و انقلاب سرخس، طرح تشدید کنترل و نظارت بر قیمت کالا و خدمات و برخورد با اخلالگران اقتصادی در راستای رفع مشکلات معیشتی مردم همزمان با ایام پایانی سال در این شهرستان اجرا می‌شود.

سرپرست اداره صمت سرخس تصریح کرد: رعایت حداکثر درصد ضریب‌های عمده‌فروشی و خرده‌فروشی کالا مصوب هیئت عالی نظارت، نصب برچسب قیمت بر کالاها طبق نمونه مورد تأیید کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی شهرستان و رعایت و نصب نرخ نامه مصوب خدمات در معرض دید مشتریان در این طرح موردبررسی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اصناف شهرستان موظف هستند، نسبت به ارائه برگ خرید به مشتریان از مبلغ خرید ۵ هزار تومان به بالا اقدام کنند؛ ضمن اینکه برای مبالغ کمتر نیز بنا به درخواست مشتری بایستی برگ خرید صادر شود.

اکبری بر اخذ مجوز از اتحادیه صنفی قبل از اعلام و آگهی فروش فوق‌العاده و حراج تأکید کرد و افزود: دریافت برگ خریدهای معتبر به هنگام خرید کالا و نگهداری آن در واحد صنفی برای ارائه به مأموران و بازرسان ضروری است و این برگ خریدها باید شامل نوع و مشخصات کالا، نام فروشگاه، تلفن و آدرس و دارای امضاء همراه با مهر فروشگاه باشد.

سرپرست اداره صمت سرخس یادآور شد: واحدهای صنفی فاقد پروانه معتبر حداکثر تا اول اردیبهشت‌ماه ۹۹ مهلت دارند با مراجعه به اتحادیه اقدام لازم را برای اخذ پروانه کسب معتبر به عمل آورند، در غیر این صورت برابر ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور نسبت به جلوگیری از فعالیت یا پلمپ این واحدها اقدام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان درخواست داریم هرگونه تخطی از قانون را در بازار سرخس به سامانه‌های ۱۹۰ بهداشت، ۳۴۵۲۲۱۲۰ واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف و ۱۲۴ بازرسی صمت گزارش کنند تا در اسرع وقت نسبت به برخوردهای قانونی اقدام شود.

انتهای پیام/