شهدا نماد وحدت شیعه و سنی هستند
شهدا نماد وحدت شیعه و سنی هستند
امام جمعه سرخس با بیان اینکه جهاد در خدا وجه مشترک وحدت شیعه و سنی است، گفت: خون شهدای شیعه و سنی به هم آمیخته شد تا نظام اسلامی بماند؛ شهدا باعث وحدت ما هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در محفل انس با قرآن کریم، مراسم جشن ولادت پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت که امشب در مسجد امام رضا (ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت نعمت الهی و آخر آن رضایت الهی است؛ خداوند همه ما را به راه مستقیم هدایت کرده است.

امام جمعه سرخس افزود: وحدت آخرش بهشت و اختلاف آخرش جهنم است؛ شیعه و سنی باید به هم نزدیک شوند و اعتقادت واقعی را با هم مرور کنند.

وی بیان کرد: جهاد در خدا می‌تواند وجه مشترک وحدت شیعه و سنی باشد؛ تمام انبیاء آمدند تا ما را به قرب خدا برسانند؛ شهدا مسیر وحدت شیعه و سنی هستند.

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: خون شهدای شیعه و سنی به هم آمیخته شد تا نظام اسلامی بماند؛ شهدا باعث وحدت ما هستند.

امام جمعه سرخس ادامه داد: شهید حاج قاسم سلیمانی خونش بر زمین ریخت تا مسلمانان را نجات دهد؛ بالاترین کینه را دشمنان از حاج قاسم به خاطر دقاع از فلسطین داشتند.

وی گفت: ما امت اسلامی هستیم؛ کلمه مسلمان را باید زیاد تکرار کنیم؛ حاج قاسم برای دفاع از مسلمانان به شهادت رسید.

حجت‌الاسلام بختیاری با بیان اینکه توجه به قرآن و عمل به آن باعث تقویت وحدت می‌شود، افزود: شیعه و سنی باید جلسات قرآن مشترک داشته باشند که باعث وحدت می‌شود.

امام جمعه سرخس تصریح کرد: تبعیت از سنت‌های پیامبر اسلام باعث تقویت وحدت می‌شود؛ اگر سنت‌ها را جدی بگیریم، مسلمانان به یکدیگر خیلی نزدیک می‌شوند.

انتهای خبر/

  • نویسنده : احسان بابائی