یادداشت؛ «تلخ و شیرین انتخابات»
یادداشت؛ «تلخ و شیرین انتخابات»
حجت‌الاسلام عباس بابائی، استاد حوزه و دانشگاه در یاددشتی نوشت: ایران عزیز در یازدهم اسفند به برکت مردم‌ انقلابی‌اش، یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های خود را تجربه کرد که از زوایای متعدد قابل نقد و نظر و عبرت است؛ اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها «خود مردم» هستند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، ایران عزیز در یازدهم اسفند به برکت مردم‌ انقلابی‌اش، یکی از عجیب‌ترین انتخابات‌های خود را تجربه کرد که از زوایای متعدد قابل نقد و نظر و عبرت است؛ اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها «خود مردم» هستند.

۱) خدایا! ممنونیم بابت این مردم؛

چاه‌ویل‌های فراوان دولت غرب‌گرا در کنار جنگ جهانی رسانه‌ای استکبار علیه ملت، کارشناسان الکلی غرب را به این باور رسانده بود که مشارکت حوالی ۲۰ درصد باشد! باوری که البته بیراه هم نبود. اما همان دستی که امام راحل به امام حاضر فرمود «از اول انقلاب ما را هدایت کرده»، دوباره از آستین «مردم‌ نازنین» بیرون آمد و دو سال برای ترمیم نظام فرصت ایجاد کرد؛ هر چند نصاب آرا با آنچه باید باشد، فاصله‌ قابل‌توجهی دارد اما یقیناً دشمن‌ کینه‌توز، شاد نگشت!

۲) مردم، همه‌کاره‌اند؛

مردم آنان را که در خبرگان و مجلس، اهل‌ خدمت و محبت و صحبت دیدند، بالا کشیدند و هرکه را که می‌خواست اهل ریاست و حدّت و عزلت بماند، پایین کشیدند.

۳) مردم رشیدند؛
مردم، پدرخوانده‌های‌ پرتبختری که مقداری از رسوبات ارباب‌رعیتیِ‌مهوِّع پهلوی‌ها را با زرورق‌های خوش‌رنگ و لعاب انقلابی‌گری پوشانده‌ بودند، با همان شیوه‌ای که امام و آقا یادشان داده‌ بودند، ادب کردند؛ فاعتبروا یا اولی‌الابصار.

۴) حافظه‌ی تاریخی مردم ضعیف نیست؛

بسیاری از اهالی اصلاحات که با بهانه‌های متعدد وارد گود انتخابات نشدند، یقیناً با دیدن آرا تاسف‌بار دوستان، در ظاهر شادمان شدند که نیامدند و در باطن بسیار اندوهناک که چرا مردم این‌گونه بانیان وضع موجود را فراموش نکرده‌اند و نقره‌داغ‌‌شان کردند؟!

۵) مردم عدالت‌‌خواهند؛

بخش مهمی از منتخبان‌ ملت، کسانی هستند که در چند سال اخیر «با هر نیتی» در فضای حقیقی و مجازی به‌دنبال مبارزه با فساد و تبانی و باندبازی بوده‌اند؛ گویا مردم بیش از آنکه به آنان «بله» بگویند، به آن دیگران «نه» گفتند.

۶) مردم تغییر را از دل صندوق بیرون می‌کشند؛

چه آنانی که با همه‌ گلایه‌ها آمدند و رأی دادند و چه آنانی که بعضاً به اعتراض نیامدند و رأی ندادند، نیک می‌دانستند که «این نظام» امانت‌دار صادقی است برای آرای داده‌ شده و حتی داده‌ نشده! بارها تجربه کرده‌اند که تغییر با قلم‌های پرقدرت انتخابات رقم می‌خورد نه با قدم‌های پر سروصدای اغتشاشات!

۷) مردم خوب تأدیب می‌کنند؛

سیاست‌مداران و سیاست‌بازان مستکبری که برای تأدیب نظام و مستضعفان طرفدارش، با انتخابات قهر کردند و طرفداران را از حضور در آن منع کردند، تصورشان آن بود که با نبودشان مشارکت به‌شدت ریزش کند و آن‌گاه نظام با سرافکندگی دست‌نیاز به‌سویشان دراز کند؛ اما گمان نمی‌کردند که مردم با آمدن‌شان و رأی‌های دقیق‌شان طومارشان را شاید برای همیشه بپیچند!

۸) مردم، «آقا» را باور دارند؛

بخش قابل‌توجهی از «مردم» نه به طمع حل مشکلات معیشتی آمدند و نه از ترس ایجاد تحریم‌های جدید اقتصادی؛ فقط به‌خاطر «آقا» آمدند؛ «آقا»یی که مردم با تمام وجود دیدند، چگونه همانند بسیاری از بزنگاه‌های تاریخ زعامت‌شان، یک‌تنه بار سنگین «پدری و هدایت‌گری» امت را خالصانه و خاضعانه به‌دوش کشیدند تا یک قدم بیشتر به قله نزدیک شویم.

«امام و امّت‌ امام»! سایه‌تان مستدام!

انتهای خبر/

  • نویسنده : عباس بابائی