ما ملت امام حسینیم یعنی ما ملت قرآنیم/ مسلمانان اهانت به قرآن را تحمل نمی‌کنند
ما ملت امام حسینیم یعنی ما ملت قرآنیم/ مسلمانان اهانت به قرآن را تحمل نمی‌کنند
امام جمعه سرخس گفت: ما ملت امام حسینیم یعنی ما ملت قرآنیم؛ ما اهانت به قرآن را تحمل نمی‌کنیم و به دولت سوئد هشدار می‌دهیم که دست از این کار بردارد، وگرنه با سیلی مسلمانان مواجه می‌شود.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس اظهار کرد: کشتی نجات امام حسین(ع) هم وسیع است و هم سریع به مقصد می‌رساند؛ انسان‌ها را با اندک بهانه‌ای سوار این کشتی می‌کنند.

امام جمعه سرخس افزود: خانه‌ای که پرچم عزای امام حسین(ع) در آن نصب شود برکت به آن خانه می‌آید؛ شهرسنان سرخس باید یکپارچه رنگ عزای حسینی به خودش بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه شور حسینی مقدمه شعور حسینی است، گفت: بخش عمده اربعین حسینی شور است که دل‌ها را جذب کرده است؛ موکب‌های حسینی و ایستگاه‌های صلواتی شور حسینی است.

حجت‌الاسلام بختیاری بیان کرد: در خیابان‌های اصلی شهر سرخس باید ایستگاه‌های صلواتی راه‌اندازی شود تا شور حسینی تکثیر شود؛ باید مبلغ مکتب حسینی باشیم و بهترین کاری که می‌توانیم فرزندانمان را با آن بیمه کنیم، حضور آن‌ها در ایستگاه‌های صلواتی است.

خطیب نماز جمعه سرخس عنوان کرد: مجالس امام حسین(ع) را باید پرشور برگزار کنیم؛ مجالس حسینی مجالس نور است و ملائکه برای شرکت در مراسم حسینی سبقت می‌گیرند.

امام جمعه سرخس با اشاره به اینکه امسال عاشورا در روز جمعه قرار گرفته است، تصریح کرد: فلسفه قیام امام حسین(ع) برای برپایی نماز بود؛ در وسط معرکه عاشورا حضرت به نماز ایستادند؛ نماز جمعه عاشورایی را باید در آن روز برگزار کنیم و هیئت‌های مذهبی پس از عزاداری در روز عاشورا حضور پرشور در نماز جمعه داشته باشند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با خون مطهرش اسلام را نجات داد و انسان‌ها با ورود به کشتی نجات حسین(ع) مطهر می‌شوند؛ ریختن اشک با معرفت بر امام حسین(ع) انسان را شست‌وشو می‌دهد و حرارت حسینی آتش جهنم را خاموش می‌کند.

حجت‌الاسلام بختیاری خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم همراهی با اهل بیت(ع) داشته باشیم باید شادی و حزنمان را با حزن و شادی اهل بیت(ع) تنظیم کنیم و این ظرفیت انسان را به والاترین جایگاه در بهشت می‌رساند.

امام جمعه سرخس در پایان با تاکید بر اینکه یکی از وجوه برتری امت اسلام بر سایر امت‌ها «قرآن» است، گفت: قرآن کامل‌ترین کتاب آسمانی است که این روزها به آن توهین می‌کنند؛ ما ملت امام حسینیم یعنی ما ملت قرآنیم؛ سر بریده امام حسین(ع) قرآن خواند؛ ما اهانت به قرآن را تحمل نمی‌کنیم و به دولت سوئد هشدار می‌دهیم که دست از این کار بردارد، وگرنه با سیلی مسلمانان مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/