کاشت تاغ جدید، جلوگیری از ورود دام و قرق مراتع راهکار کوتاه‌مدت مهار ریزگردهای سرخس است
کاشت تاغ جدید، جلوگیری از ورود دام و قرق مراتع راهکار کوتاه‌مدت مهار ریزگردهای سرخس است
مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس گفت: علت اصلی وخیم شدن وضعیت ریزگردها در شهرستان سرخس مسئله خشکسالی‌ها است؛ کاشت تاغ جدید، جلوگیری از ورود دام و قرق مراتع از راه‌هایی است که می‌توان نسبت به مهار ریزگردها در کوتاه‌مدت اقدام کرد.

سروش نیک‌فرجام، مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس در گفت‌وگو با خبرنگار نسیم سرخس، با اشاره به راهکار کوتاه مدت برای مهار ریزگردهای شهرستان گفت: آستان قدس رضوی با هماهنگی منابع طبیعی و نهادهای نظامی برای حفاظت بیشترین کانون خانگیران برنامه دارد.

وی بیان کرد: علت اصلی وخیم شدن وضعیت ریزگردها مسئله خشکسالی‌ها است؛ کاشت تاغ جدید، جلوگیری از ورود دام و قرق مراتع از راه‌هایی است که می‌توان نسبت به مهار ریزگردها در کوتاه مدت اقدام کرد.

مدیر املاک و اراضی آستان قدس رضوی سرخس عنوان کرد: در مدت یک‌سال گذشته ۳۵ هزار نهال در سرخس توسط آستان قدس رضوی در اطراف منطقه ویژه اقتصادی، صمدآباد و باغ ماهان برای کنترل ریزگردها کاشته شده است.

نیک‌فرجام تصریح کرد: آستان قدس رضوی همچنین در دو سال گذشته در کانون‌های ریزگرد قرارداد دیمی منعقد نکرده و از محل‌های قرق قبلی هم حفاظت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی برای حفظ تاغ و جلوگیری از تخریب مراتع هم در کنار اقدامات اشاره شده در کنترل ریزگردها موثر است.

انتهای پیام/

 

  • نویسنده : احسان بابائی