یادداشت؛ «پدر امیدوار خانواده‌ ایران»/۳
یادداشت؛ «پدر امیدوار خانواده‌ ایران»/۳
در کلمات امام جامعه نکاتی ناب پیرامون تقویت «ایمان» آمده‌ است؛ «ایمانی» که اگر تقویت شد، با خود «امید» و پیروزی به ارمغان می‌آورد و اگر کم‌رنگ شد، افسردگی و پژمردگی همگان را آزار خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری نسیم سرخس، حجت‌الاسلام عباس بابائی، استاد حوزه و دانشگاه در یادداشتی نوشت: یکی از باشکوه‌ترین تصاویر در عالم هستی، زمانی خلق شد که مرگ با تمام هیمنه‌اش موسی و قومش را در برگرفت؛ امواج خروشان نیل در پیش و لشکریان فرعون در پس!

از آنجا که هیچ روزنه و «امیدی» برای نجات متصور نبود، عده‌ای فریاد زدند: «إنّا لَمُدرَکون»(ما گرفتار شدیم)!

اما موسی با قلبی پر از ایمان فریاد زد: «کَلّا إنَّ مَعیَ رَبّی سَیَهدین»(پروردگار من با من است و مرا هدایت می‌کند)؛ و موسی هدایت شد!

تمام قوانین زمینی و بشری، نابودی موحدان را فریاد می‌زد؛ اما قوانین آسمانی و فرابشری تمام آن‌ها را کنار زد؛ نه تنها موسویان از دل آب گذشتند، بلکه همان آب، فرعونیان را نابود کرد!

رهبر حکیم انقلاب فرمودند: «جمهوری اسلامی با اتّکاء به قدرت الهی و با باور کردن قدرت حضور مردم، از هیچ قدرتی در دنیا هراس ندارد. اگر کسی به تقلید از روحیّه‌های ضعیف بنی‌اسرائیل میگوید که «اِنّا لَمُدرَکون» -حالا به ما میرسند و پدر ما را در می‌آورند- ما هم به تقلید از حضرت موسی عرض می‌کنیم که «کَلّا اِنَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین».

عامل اصلی «امیدواری» و پیروزی حضرت موسی نه ابزارهای مادی، بلکه «ایمان قلبی» بود که در همیشه‌ تاریخ کارگر افتاده‌ است.

در کلمات امام جامعه نکاتی ناب پیرامون تقویت «ایمان» آمده‌ است؛ «ایمانی» که اگر تقویت شد، با خود «امید» و پیروزی به ارمغان می‌آورد و اگر کم‌رنگ شد، افسردگی و پژمردگی همگان را آزار خواهدداد:

۱) عمل صالح؛
«ما باید ایمان خود را با عمل صالح تقویت کنیم.»

۲) ارتباط با خدا؛
«حفظ ایمان، با رفتار خوب، با تامل و تدبر خوب، با توجه به خدا، با حفظ و تقویت ارتباط با خداست.»

۳) تقوا؛
«تقوا و مراقبت، دل انسان را هدایت و ایمان انسان را را سخت‌تر می‌کند.»

۴) کفر به طاغوت؛
«[دشمن می‌گوید:] ایمان بالله هم داشته باشید، ایمان به طاغوت هم داشته باشید. این نمی‌شود؛ ایمان بالله با کفر به طاغوت، با هم همدوشند.»

۵) دعا؛
«دستاورد دوم دعا، تقویت و استقرار ایمان در دل است.»

۶) مطالعه؛
«ایمان عمیق همراه با اخلاص و صفای باطن را، با خواندن کتاب و کتابخوانی تقویت کنید.»

انتهای پیام/

  • نویسنده : احسان بابائی