امنیت امروز ایران اسلامی مرهون «وحدت» است/ دشمن در جنگ هویت‌ها روی گسل‌های دینی سرمایه‌گذاری می‌کند/ دموکراسی آمریکایی‌ها دروغ است
امنیت امروز ایران اسلامی مرهون «وحدت» است/ دشمن در جنگ هویت‌ها روی گسل‌های دینی سرمایه‌گذاری می‌کند/ دموکراسی آمریکایی‌ها دروغ است
مراسم جشن آغاز هفته وحدت با حضور مردم شیعه و سنی، امامان جمعه اهل سنت و شیعه و جمعی از مسئولان شهرستان سرخس شب گذشته در محل مسجدالنبی اهل سنت این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، مراسم جشن آغاز هفته وحدت با حضور مردم شیعه و سنی، امامان جمعه اهل سنت و شیعه و جمعی از مسئولان شهرستان سرخس شب گذشته در محل مسجدالنبی اهل سنت این شهرستان برگزار شد.

مولوی سید عبدالعزیز پارسا، امام جمعه اهل سنت سرخس در این مراسم اظهار کرد: باید امت واحده اسلامی در مقابل مستکبران جهان قرار بگیرند.

امام جمعه اهل سنت سرخس افزود: پیامبر اکرم (ص) تجسم زیبایی‌ها بود؛ پیامبری که با وجود جسارت‌هایی که به ایشان می‌شد، برای امت خود دعا می‌کرد؛ دین پیامبر هم دین محبت و مهربانی است.

امنیت امروز ایران اسلامی مرهون «وحدت» است

وی با اشاره به اینکه دشمنان ۱۴۰۰ است که از اسلام سیلی خوردند، افزود: قرآن کریم از وحدت امت اسلامی به عنوان یک نعمت نام برده است و علمای دلسوز و به ویژه امام راحل و مقام معظم رهبری تاکیدشان بر وحدت امت اسلامی است.

مولوی پارسا عنوان کرد: توجه به وحدت امت اسلامی از همه زمان‌ها ضروری‌تر است و این امنیتی که داریم مرهون همین وحدت شیعه و سنی است.

امام جمعه اهل سنت سرخس گفت: آمریکا بعد از ۲۰ سال جنایت در افغانستان، مردم این کشور را رها کرد تا ناامنی در این کشور و منطقه توسط گروه‌های تروریستی ساخته او همچنان ادامه پیدا کند؛ امروز داعش نابه‌کار که ساخته دست آمریکا است، امت اسلامی را مورد تجاوز قرار می‌دهد.

دموکراسی آمریکایی‌ها دروغ است

مولوی بهزاد فقهی از علمای اهل سنت و مهمان ویژه این مراسم در ادامه اظهار کرد: هفته وحدت هفته رشد و بالندگی است و باید تلاش کنیم فاصله اختلافات شیعه و سنی با ابتکارات به انس و الفت تبدیل شود.

وی بیان کرد: امروز تلاویو و کاخ سفید یکی شدند تا به اسلام ضربه بزنند، اما هنوز امت اسلامی به اجتماع کامل نرسیدند.

مولوی فقهی تصریح کرد یهود و نصاری در لابی‌های خودشان برای شکست اسلام در یک جبهه هستند و باید احساس کنیم که دشمن اصلی ما یهود و نصاری هستند.

این عالم اهل سنت بیان کرد: شیعه و سنی از فاصله بین اختلافات باید فرصت‌ها را پیدا کنند و با اخلاق خوبشان از دشمنان ولی حمیم بسازند.

مولوی فقهی گفت: نبی مکرم اسلام اولین فردی بودند که با تبعیض نژادی و نظام طبقاتی مبارزه کردند.

وی با تاکید بر اینکه دموکراسی آمریکایی‌ها دروغ است، عنوان کرد: آمریکا به دنبال دموکراسی و حقوق بشر و صلح و ثبات در دنیا نیست؛ بعد از ۲۰ سال حضور آمریکا در افغانستان و کشتارها، حاصل این‌ها چه شد؛ خشونت و اقدامات تروریستی کار آمریکایی‌ها است؛ چرا هنوز بعد از ۲۰ سال آمریکا نمی‌گذارد این کشور پیشرفت کند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: آمریکا از ملت متمدن افغانستان، تلی از خاک درست کرد؛ دنیا باید بداند آمریکا دلسوز هیچ ملتی نیست.

مولوی فقهی بیان کرد: امروز ۷۰ درصد رسانه‌ها دست صهیونیست‌ها است، چون می‌خواهند تمدن ما و افکار عمومی را تحت تاثیر اقداماتشان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی و ایرانی زمانی شکل می‌گیرد که در برابر جنگ رسانه‌ای دشمن خودمان را نبازیم؛ مجالس وحدت آفرین شیعه و سنی پشت دشمن را می‌شکند.

دشمن در جنگ هویت‌ها روی گسل‌های دینی سرمایه‌گذاری می‌کند

حجت‌الاسلام محمد بختیاری، امام جمعه سرخس نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از اعمالی که مورد عنایت حق تعالی و رسولش قرار می‌گیرد، وحدت بین مسلمانان است.

امام جمعه سرخس افزود: خداوند با جماعت و وحدت است؛ شیعه و سنی با وحدت باید برای هم دعا کنند و این وحدت است که ما را به خدا می‌رساند.

حجت‌الاسلام بختیاری با تاکید بر اینکه به عقیده کارشناسان دفاعی یکی از جنگ‌ها، جنگ هویتی است، تصریح کرد: در جنگ هویت‌ها، دشمن روی گسل‌های دینی و قومی سرمایه‌گذاری می‌کند و ماهیت این جنگ عقیده و مذهب است.

وی بیان کرد: در این جنگ دشمن مقدسات را نشانه می‌گیرد و کسانی که از ما هستند را فریب می‌دهد و برای ضربه زدن به اسلام ناب، سنی آمریکایی و شیعه لندنی باهم یکی می‌شوند.

امام جمعه سرخس گفت: جنگ امروز جنگ عقیدتی و رسانه‌ای است و سلاح شیعه و سنی باید یهود را نشانه بگیرد.

حجت‌الاسلام بختیاری تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری که امروز پرچمدار وحدت بین شیعه و سنی هستند، آن حلقومی که از آن ندای اختلاف بلند شود، حلقوم شیطانی است.

وی ادامه داد: ندای رسول خدا وحدت، وحدت، وحدت است و باید شیعه و سنی به این ندا لبیک بگوییم.

امام جمعه سرخس افزود: امروز شیعه و سنی به امثال سردار سلیمانی‌ها باید افتخار کنند؛ سردار سلیمانی از عالم اسلام بود و باید به او ببالیم.

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان گفت: مرزهای ساختگی بین شیعه و سنی را باید خراب کنیم و با تمام وجود طبق سفارش رسول خدا در کنار هم باشیم و بتوانیم سهمی درطنین انداز شدن پرچم اسلام که آمده در سرتاسر عالم به اهتزاز درآید، داشته باشیم.

انتهای پیام/