٩٢ درصد از نیروهای پیمانکاری پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد بومی سرخس هستند
٩٢ درصد از نیروهای پیمانکاری پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد بومی سرخس هستند
مدیرعامل پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: ذهنیتی که درباره بومی نبودن نیروهای پالایشگاه وجود دارد، غلط بوده و مربوط به اوایل راه‌اندازی پالایشگاه است؛ اکنون که ٢٧٠ نفر از نیروهای پیمانکاری ما رسمی شده‌اند، بیش از ٩٥ درصد آن‌ها از نیروهای بومی سرخس هستند؛ همچنین بیش از ٩٢ درصد از نیروهای پیمانکاری نیز بومی شهرستان سرخس هستند.

یحیی فیضی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره تعداد نیروهای بومی به‌کارگیری شده در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس گفت: در سال ۶٢ که قرار بود پالایشگاه راه‌اندازی شود، با توجه به سیاست‌های غلط رژیم گذشته، تمامی افرادی که در پالایشگاه مشغول ساخت تجهیزات و نصب آن‌ها بودند، صرفاً شرکت‌های خارجی بوده و جوانان و متخصصان ما هیچ نقشی نداشتند؛ حتی زمان استفاده از دستگاه‌ها، دور آن‌ها را می‌پوشاندند تا جوانان ما نحوه استفاده را نبینند؛ اما امروز تمام پالایشگاه به دست جوانان ایرانی اداره می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس ادامه داد: از آنجایی که در آن زمان در سرخس افراد تحصیل‌کرده بسیار کم بود، مسئولان برای راه‌اندازی و راهبری پالایشگاه مجبور شدند به تمام کشور اعلام عمومی کرده و تعدادی نیرو به پالایشگاه بیاورند تا خودکفا شویم؛ اما اکنون در شهرستان سرخس ما افراد تحصیل‌کرده بسیاری در رشته‌های گوناگون داریم.

وی افزود: ذهنیتی که درباره بومی نبودن نیروهای پالایشگاه وجود دارد، غلط بوده و مربوط به اوایل راه‌اندازی پالایشگاه است؛ اکنون که ٢٧٠ نفر از نیروهای پیمانکاری ما رسمی شده‌اند، بیش از ٩۵ درصد آن‌ها از نیروهای بومی سرخس هستند؛ همچنین بیش از ٩٢ درصد از نیروهای پیمانکاری نیز بومی شهرستان سرخس هستند.

فیضی بیان کرد: جوانان سرخسی در شرایط سخت تحصیل کرده و به درجات علمی رسیده‌اند و انصاف نیست که ما از این جوانان بومی استفاده نکنیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس عنوان کرد: قانون، اخلاقیات و دین ما در اینجا تأکید می‌کنند که باید از همین نیروهای تحصیل‌کرده بومی استفاده کنیم؛ بر همین اساس ما در بخش تأمین نیروی پالایشگاه، یکی از افراد بومی را به عنوان مسئول گذاشته و عهد کرده‌ایم که باید از نیروهای بومی سرخسی در پالایشگاه استفاده شود.

وی ادامه داد: ما در نامه‌ای به فرماندار، دادستان، نماینده مجلس، حراست فرمانداری و حراست پالایشگاه پیشنهاد کردیم که یک کارگروه اشتغال در سطح شهرستان تشکیل شود و پالایشگاه زیر نظر این کارگروه، جذب خود را انجام دهد که این کار انجام شد و با نظارت این کارگروه نیروهای تماماً بومی جذب شدند.

فیضی خاطرنشان کرد: برای بالا بردن سطح علمی افراد بومی و جذب آن‌ها به عنوان پیمانکار، تفاهم‌نامه‌ای با مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امضا کردیم و به افراد بومی آموزش‌های تخصصی برای به‌کارگیری در پالایشگاه دادیم.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد سرخس تصریح کرد: در گذشته ما از شهرهای دیگر برای تعمیرات اساسی پیمانکار می‌آوردیم، اما اکنون چند سال است که پیمان‌های تعمیرات اساسی را افراد تحصیل‌کرده بومی شهرستان انجام می‌دهند.

وی اظهار کرد: متأسفانه تعداد افراد بومی در بخش مدیریتی کم است، زیرا اگر اوایل راه‌اندازی پالایشگاه از افراد بومی سرخس استفاده شده بود، اکنون تعداد زیادی از بخش مدیریتی پالایشگاه بومی سرخس بودند؛ ما قصد داریم جوانان مستعد بومی که در پالایشگاه مشغول کار هستند را آموزش داده و آن‌ها را برای بخش‌های مدیریتی در آینده آماده کنیم.

انتهای خبر/

  • نویسنده : محمد شادمان