کاهش اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۷، یعنی باید سال‌ها منتظر تکمیل جاده سرخس باشیم!/ متکی به اقتصاد خودمان باشیم آمریکایی‌ها کرنش می‌کنند/ خوش‌بینی به آمریکا مانند ساخت خانه در ماسه ساحل است
کاهش اعتبارات عمرانی در بودجه ۹۷، یعنی باید سال‌ها منتظر تکمیل جاده سرخس باشیم!/ متکی به اقتصاد خودمان باشیم آمریکایی‌ها کرنش می‌کنند/ خوش‌بینی به آمریکا مانند ساخت خانه در ماسه ساحل است
امام‌جمعه سرخس با تأکید بر اینکه خوش‌بینی به آمریکایی‌ها مانند ساخت خانه در ماسه ساحل است، گفت: اگر متکی به اقتصاد خودمان باشیم آمریکایی‌ها کرنش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار نسیم سرخس، حجت‌الاسلام علیرضا ارژنگ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره ارائه لایحه بودجه ۹۷ از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: یکی از محسنات این لایحه این است که بخش‌هایی که اعتبارات در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، شفاف‌سازی شده و در دسترس مردم قرار گرفته است.

 

امام‌جمعه سرخس یکی از انتقادها نسبت به بودجه ۹۷ را افزایش هزینه‌های جاری دولت دانست و افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات بودجه ۹۷ صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود و این در حالی است که به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بودجه ۹۷ کم توجهی داشته است.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ تصریح کرد: اعتبارات عمرانی نیز در بودجه ۹۷ کاهش‌یافته یعنی طرح‌های نیمه‌تمام بازهم معطل می‌ماند و باید برای تکمیل جاده سرخس که جزو پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام است، سال‌ها منتظر بمانیم.

 

وی یکی دیگر از تناقضات بودجه ۹۷ را هزینه کرد حذف یارانه ۳۰ میلیون نفر عنوان کرد و اظهار داشت: ازنظر بسیاری از کارشناسان این درآمد باید صرف تولید و اشتغال و صرف بخش کشاورزی و صنعت شود، اما این اعتبار هم گویا صرف هزینه‌های جاری دولت می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه سرخس در ادامه با انتقاد از افزایش عوارض خروج از کشور در بودجه ۹۷ که افزایش ۹ برابری داشته است، تصریح کرد: ۹ میلیون نفر هرساله از کشور خارج می‌شوند که بخش قابل‌توجهی از آن‌ها یعنی حدود ۲ و نیم میلیون نفر زائران ابی‌عبدالله علیه‌السلام هستند که برای زیارت عتبات عالیات در اربعین حسینی به کشور عراق سفر می‌کنند، یعنی عوارض خروج از کشور از پابرهنگان و عاشقان ابی‌عبدالله علیه‌السلام و از پهلوی بیچارگان گرفته می‌شود.

 

امام‌جمعه سرخس کم توجهی به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دانش‌بنیان را از دیگر نقاط ضعف بودجه ۹۷ دانست و عنوان کرد: باید تدبیری شود که مجبور نباشیم از صندوق ذخیره ارزی پول برداشت کنیم؛ باید مجلس کاری بکند که با برنامه‌ریزی سرمایه‌ها افزایش پیدا کند و بی‌تدبیری و بی‌برنامگی باعث اتلاف آن چیزی نشود که در اختیار داریم.

 

حجت‌الاسلام ارژنگ توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، توجه به معیشت مردم، توجه به مقوله فرهنگ و اعتبارات بخش عمرانی را از ضروریات بودجه ۹۷ عنوان کرد و افزود: با اقتصاد مقاومتی می‌توانیم در مقابل توطئه‌های اقتصادی دشمن بایستیم.

 

وی با تأکید بر اینکه خانه‌ای که در ماسه ساحل ساخته شود فرومی‌ریزد، تصریح کرد: خوش‌بین بودن به آمریکایی‌ها مانند ساخت خانه در ماسه ساحل است که هرلحظه امکان ریزش آن وجود دارد.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه با آمریکایی‌ها باید مانند خودشان و متکبرانه برخورد کرد، اظهار داشت: با آدم زورگو باید با تکبر برخورد کرد تا به خاک مذلت کشیده شود.

 

امام‌جمعه سرخس در پابان تأکید بر تقویت بخش تولید و کشاورزی خاطرنشان کرد: وقتی متکی به اقتصاد خودمان باشیم، آمریکایی‌ها کرنش می‌کنند.

انتهای پیام/