رزمایش ارتش در منطقه عمومی مزداوند سرخس برگزار شد/ هوشمند: نیروی زمینی ارتش اهداف شوم دشمنان را به‌طور مداوم رصد می‌کند
رزمایش ارتش در منطقه عمومی مزداوند سرخس برگزار شد/ هوشمند: نیروی زمینی ارتش اهداف شوم دشمنان را به‌طور مداوم رصد می‌کند
فرمانده يگان عمل‌کننده رزمايش ارتش در منطقه عمومی مزداوند گفت: یگان‌های نيروي زميني ارتش در عرصه پهناور اين آب‌وخاک و در هر نقطه‌ای كه نياز باشد مستقر هستند و به‌طور مداوم اهداف شوم دشمن را رصد و در مقابل تاکتیک‌های نيروهاي فرا منطقه‌ای و نيروهاي تكفيري صهيونيستي ميزان آمادگي خود را ارتقا می‌بخشند.

سرهنگ رجبعلی هوشمند در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، درباره اهداف برگزاری این رزمایش گفت: از سلسله اهداف آموزش نزاجا حفظ و ارتقا و آمادگی رزمی یگان‌های تابعه است که به همین منظور یگان‌های نیروی زمینی در عرصه پهناور این آب‌وخاک و در هر نقطه‌ای که نیاز باشد مستقر هستند و به‌طور مداوم اهداف شوم دشمن را رصد و در مقابل تاکتیک‌های نیروهای فرا منطقه‌ای و نیروهای تکفیری صهیونیستی داعش میزان آمادگی خود را ارتقا می‌بخشند.

 

فرمانده یگان عمل‌کننده رزمایش ارتش در منطقه عمومی مزداوند افزود: این رزمایش بر مبنای خواسته معاونت آموزشی نزاجا در سطح یگان‌های تابعه هرسال به استعداد معین اعم از رده‌های گردان، تیپ، لشکر، قرارگاه و در بعضی مواقع به‌صورت مشترک و مرکب انجام می‌شود.

 

هوشمند تصریح کرد: هدف از اجرای این‌گونه رزمایش‌ها حفظ ارتقا آمادگی رزمی و سنجش میزان توان دفاعی و پدافندی یگان‌های خودی است.

 

وی ادامه داد: این رزمایش در منطقه عمومی مزداوند در زمینی به مساحت ده هزار هکتار کیلومترمربع و بااستعداد بالغ‌بر ۱۵۰۰ نفر و با نام عملیات ظفر، با رمز یا حسین بن علی علیه‌السلام برگزار شد.

 

فرمانده یگان عمل‌کننده رزمایش ارتش در منطقه عمومی مزداوند تصریح کرد: در این رزمایش سلاح‌های ارتقا یافته و بهینه‌شده و سلاح‌های جدید ساخته‌شده به دست متخصصان داخلی در کالیبرهای ۳۰ و ۴۰ میلی‌متری مورد آزمایش عملی قرار گرفت.

 

هوشمند خاطرنشان کرد: ملت رشید ایران به‌خصوص مردم خوب و خونگرم شهرهای مشهد، سرخس و صالح‌آباد بدانند که فرزندان آن‌ها به‌صورت شبانه‌روز آماده بوده تا برای آن‌ها آسایش و امنیت را فراهم آورند.

 

فرمانده پادگان سلمان فارسی مزداوند اظهار داشت: برای انجام این رزمایش حدود ۲۰ روز است در منطقه عملیاتی مستقر شدیم و پس از ۴۸ هفته آموزش که نیروها تئوری و عملی در پادگان و اردوگاهی سپری کردند، اکنون و در آخرین روز رزمایش آموزش‌های عملیاتی و تاکتیک را به اجرا درآوردیم.

انتهای پیام/