ویزیت رایگان بیماران روستای محروم پدلی سرخس
ویزیت رایگان بیماران روستای محروم پدلی سرخس
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس گفت: کاروان سلامت جمعیت هلال‌احمر سرخس با حضور در روستای محروم پدلی، 200 نفر از اهالی این روستای شهرستان را به‌صورت رایگان ویزیت کردند.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: ویزیت رایگان، ارائه داروی رایگان و خدمات مامایی ازجمله فعالیت‌هایی است که در این طرح از سوی داوطلبان هلال‌احمر ارائه شده است.

 
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس افزود: پزشکان و کارشناسان کاروان‌های سلامت هلال‌احمر سرخس فعالیت‌های مختلفی در بخش‌های پزشکی، آموزشی و درمانی به‌صورت رایگان انجام می‌دهند.

 
وی با اشاره به اجرای این طرح در روستاهای محروم تصریح کرد: معاینه اهالی روستا توسط پزشکان عمومی، تجویز و تحویل دارو به‌صورت رایگان، ارائه آموزش‌های پزشکی در زمینه بیماری‌های فصلی ازجمله برنامه‌ها و خدمات کاروان‌های سلامت جمعیت هلال‌احمر سرخس است.

 
گودرزی خاطرنشان کرد: در اعزام کاروان سلامت هلال‌احمر به روستاهای بخش مرزداران یک پزشک، یک ماما، یک پرستار و پنج نفر از داوطلبان هلال‌احمر این شهرستان حضور داشته و به ارائه خدمات پرداخته‌اند.

 
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس با اشاره به ویزیت رایگان ۲۰۰ نفر از افراد بی‌بضاعت در روستای محروم پدلی گفت: از این تعداد ۱۶۰ نفر توسط پزشک عمومی ویزیت رایگان شدند و دارو به آن‌ها تحویل داده شد و ۲۰ نفر به مراکز تخصصی ارجاع داده‌شده و ۲۰ نفر نیز مشاوره شدند.

 
وی به اهداف اعزام کاروان سلامت هلال‌احمر به مناطق محروم شهرستان اشاره کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در روستاهای محروم و ایجاد مشارکت مؤثر در بین داوطلبان است.

 
روستای محروم پدلی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شهرستان سرخس واقع‌شده و از روستاهای بخش مرزداران است.

انتهای پیام/