واکسیناسیون ۲۰۳۳ قلاده سگ علیه بیماری هاری در سرخس
واکسیناسیون ۲۰۳۳ قلاده سگ علیه بیماری هاری در سرخس
رئیس شبکه دامپزشکی سرخس گفت: در چهارماهه نخست امسال 2 هزار و 33 قلاده سگ صاحب دار در شهرستان سرخس علیه بیماری هاری واکسینه شده اند.

عباس باغبان نژاد در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون هاری ۲ هزار و ۳۳ قلاده سگ صاحب دار از اول سال جاری تا پایان تیرماه علیه بیماری کشنده و خطرناک هاری واکسینه شدند.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس افزود: تا پایان سال جاری طرح واکسیناسیون سگ‌های صاحب دار شهرستان به‌منظور پیشگیری از بروز هاری و انتقال آن به انسان ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: یکی از راه‌های اصلی کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی از قبیل بیماری صددرصد کشنده هاری واکسیناسیون است که به‌صورت کاملاً رایگان توسط شبکه دامپزشکی سرخس در سطح شهرستان انجام می‌شود.

 

باغبان نژاد خاطرنشان کرد: علاوه بر واکسیناسیون، اقدامات دیگری همچون کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد به‌عنوان پل ارتباطی حیات‌وحش و دام و انسان در کنترل این بیماری اهمیت دارد و از طریق اتلاف و یا عقیم‌سازی سگ‌های بدون صاحب، توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با نظارت و مشاوره دامپزشکی انجام می‌شود.

 

رئیس شبکه دامپزشکی سرخس اذعان کرد: با توجه به اینکه  وجود ویروس عامل بیماری هاری در شهرستان سرخس توسط انستیتو پاستور در نمونه‌های ارسال توسط شبکه دامپزشکی سرخس تائید شده، لازم است دامداران و شهروندان و ادارات دخیل در مبارزه و کنترل و پیشگیری هاری، جدیت و همت بیشتری داشته و از عواقب خطرناک و جبران‌ناپذیر این بیماری که فاقد هرگونه درمان پزشکی و دامپزشکی است، غافل نشوند.

 

وی از مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه علائم تغییر رفتار سگ مانند گوشه‌گیر و ترسو شدن یا پرخاشگر و حمله‌ور شدن، ترس از آب و نور، ناتوانی در بلعیدن غذا، ریزش بزاق از دهان و فلجی موارد را از طریق شماره  تماس ۳۴۵۲۶۹۳۰ به شبکه دامپزشکی سرخس اطلاع دهند و یا در صورت حیوان گزیدگی حتماً و بلافاصله به نزدیک‌ترین خانه بهداشت مراجعه کنند.

انتهای پیام/