طرح آموزش امداد و کمک‌های اولیه در مساجد سرخس اجرا شد
طرح آموزش امداد و کمک‌های اولیه در مساجد سرخس اجرا شد
رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس گفت: باهدف کاهش خسارت بلایا و حوادث انسانی و اجتماعی طرح آموزش امداد و کمک‌های اولیه در مساجد و هیئت‌های مذهبی سرخس اجرا شد.

حسن گودرزی در گفتگو با خبرنگار نسیم سرخس، گفت: طرح آموزش همگانی امداد و کمک‌های اولیه در مساجد و هیئت‌های مذهبی شهری و روستایی شهرستان توسط مربیان جوان امداد جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس افزود: این طرح باهدف اجرای شعار «هر خانواده ایرانی یک امدادگر» با استقبال بی‌نظیر شهروندان از کلاس‌های امداد و کمک‌های اولیه و همکاری هیئت‌امنای مساجد و هیئت‌های مذهبی شهرستان اجرا شد.

 

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بیش از ۸۰۰ نفر از شهروندان آموزش امداد و کمک‌های اولیه را مطابق با آخرین نیازهای امداد و نجات در جامعه فرا می‌گیرند.

 

گودرزی بیان کرد: آشنایی با فوریت‌های پزشکی در حوادث، انواع خفگی‌ها و ایست قلبی، آشنایی با انواع خونریزی‌ها، مسمومیت‌ها و پیشگیری از آن‌ها، آشنایی با آتل‌بندی آسیب‌های استخوانی و مفصلی، اطفاء حریق و اقدامات ضروری در مواجهه با جمعیت‌های انبوه ازجمله خدمات ارائه‌شده این طرح است.

 

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرخس در پایان تصریح کرد: با توجه به استقبال گسترده شهروندان و تأمین نیاز اقشار مختلف جامعه، کار‌شناسان و مربیان آموزشی جمعیت هلال‌احمر تا پایان ماه مبارک رمضان در مساجد شهرستان حاضر و به توسعه خدمات آموزشی امداد و نجات می‌پردازند.

انتهای پیام/